Вся інформація про витрати під час угоди купівлі-продажу нерухомості в Україні
Майже 60% угод купівлі-продажу на ринку нерухомості Києва і України в цілому – це продаж наявної нерухомості і купівля нової. Портал «Столична нерухомість» 100realty.ua з'ясував, які податки платить продавець, які покупець при таких угодах.
Податки доведеться платити під час будь-яких угод
Оподаткування стосується як продавців, так і покупців, тому якщо ви майже одночасно і продавець і покупець, потрібно бути готовим віддати державі чималу суму.
«Згідно ст. 657 Цивільного кодексу України, договір купівлі-продажу земельної ділянки, єдиного майнового комплексу, житлового будинку (квартири) або іншого нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню, крім договорів купівлі-продажу майна, що перебуває в податковій заставі. Нотаріус при здійсненні таких операцій не тільки засвідчує факт переходу права власності на об'єкт нерухомості і здійснює таку реєстрацію, а й виступає «податковим агентом» скоєння сторонами угоди платежів до бюджету», – коментує Володимир Місечко, адвокат, керуючий партнер АО «Місечко та Партнери».
Стаття по темі: Що буде з цінами на нерухомість в Києві в 2021 році: прогноз від експертів ринку
Які податки доведеться заплатити при продажі нерухомості
За словами юриста Юридичної Консалтингової Компанії «Де-юре» Коробенко Олени, продавець об'єкта нерухомого майна зобов'язаний до моменту підписання угоди сплатити державі кілька податків.
Якщо нерухомість у власності менше трьох років, необхідно сплатити:
- держмито (1% від ціни об'єкта, зазначеної в договорі, але не нижче його оціночної вартості);
- податок на дохід фізичних осіб (5% від вартості нерухомості);
- військовий збір (1,5% від вартості нерухомості).
Якщо нерухомість у власності понад три роки і це перший продаж продавця нерухомості протягом календарного року, необхідно сплатити:
- держмито (1% від ціни об'єкта, зазначеної в договорі, але не нижче його оціночної вартості);
- ПДФО;
- військовий збір в даному випадку не оплачуються.
Якщо продавець – нерезидент України, необхідно сплатити:
- держмито (1% від ціни об'єкта, зазначеної в договорі, але не нижче його оціночної вартості);
- податок на доходи фізичних осіб (18% від вартості нерухомості);
- військовий збір (1,5% від вартості нерухомості).
Стаття по темі: Купити нерухомість в Києві: 5 секретів пошуку якісного житла
Важливі моменти під час продажу нерухомості
- Держмито в 1% найчастіше оплачується Продавцем, проте це не є його обов'язком на законодавчому рівні, все за домовленістю сторін;
- Якщо у вас є об'єкт нерухомості (більше 3-х років у володінні), але ви здійснили або хочете здійснити розділ, що спричинить реєстрацію нового права власності на кожну з його частин, ви будете зобов'язані сплатити ПДФО та військовий збір, так як трирічний термін буде обчислюється з моменту реєстрації нерухомого майна.
- Якщо продавець-нерезидент на законних підставах перебуває на території України більше 183 днів з початку бюджетного року, то він отримає статус резидента при здійсненні даної угоди, відповідно і оподаткування буде розраховуватися як для резидента, з урахуванням вищевказаних особливостей терміну володіння нерухомістю.
«Дохід від продажу об'єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об'єкта, розрахованої модулем електронного визначення оціночної вартості Єдиної бази даних звітів про оцінку, або не нижче ринкової вартості такого об'єкта, визначеної суб'єктом оціночної діяльності (оцінювачем) відповідно до законодавства та зазначеної в звіті про оцінку, зареєстрованому в Єдиній базі даних звітів про оцінку», – каже Володимир Місечко.
Які податки доведеться заплатити при покупці нерухомості
Якщо ви після продажу одразу купуєте нерухомість, то, за словами Олени Коробенко, будьте готові заплатити:
- 1% від вартості нерухомості до Пенсійного фонду України (для резидентів, так і нерезидентів;
- 1% держмито тільки в тому випадку, якщо сторони домовилися, що продавець її не оплачує;
- витрати на реєстрацію майна в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Стаття по темі: Як вигідно продати квартиру в Києві і купити нову: особливості вибору, бюджет
Важливі моменти при покупці нерухомості
Згідно п. 15-2 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій» від 23.09.2020 року, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі нерухомого майна не сплачується, якщо:
- житло було приватизовано;
- житла було придбано вперше;
- особа перебуває в черзі на те, щоб отримати житло.
Однак, через відсутність реєстрів, які допоможуть підтвердити або спростувати дану інформацію, збір відповідних документів ускладнює процедуру.
«Таким чином, покупці, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше звільнені від сплати збору обов'язкове державне пенсійне страхування, всі інші покупці платять такий збір в розмірі 1% від вартості нерухомого майна, зазначеного в договорі купівлі продажу такого майна», – зазначає Місечко.
1% від вартості нерухомості до Пенсійного фонду України оплачують як фізичні особи, так і юридичні (крім випадків, коли майно набувається за рахунок коштів держбюджету).
Про спільні витрати з продавцем (оплата послуг нотаріуса) треба домовлятися про це заздалегідь для усунення суперечок під час оформлення угоди.
- 13899 переглядів