Реєстрація /

Як використати житловий сертифікат для купівлі квартири у новобудові – досвід столичного регіону

Новобудови у Київській області відповідають вимогам законодавства для придбання житла завдяки житловому сертифікату, а забудовники пропонують максимально широкий вибір комплексів на всі смаки.

З 1 січня 2024 року в Україні запрацював новий механізм інвестицій у нерухомість – купівля житла на первинному та вторинному ринках використавши житловий сертифікат, отриманий за зруйноване майно. Символічно, що перша угода була оформлена саме на Київщині – у Бучі, де власники сертифіката обрали собі нову оселю.

Рахунок виданих сертифікатів вже йде на тисячі, отже їх власники стали важливою складовою для ринку нерухомості й будуть впливати на його стан надалі. Розглянемо, як не схибити та використати житловий сертифікат для купівлі якісного сучасного житла.

Як обрати житло

У законодавстві передбачено два шляхи для використання сертифіката у 2024 році – на первинному та вторинному ринку нерухомості. В першому випадку власникам сертифікатів доведеться мати справу з замовниками будівництва – девелоперськими компаніями, які зводять нові житлові комплекси та розвивають територію навколо своїх проєктів. В другому – з власниками квартир у вже зведених будинках.

Також будівельні компанії, які вже завершили будівництво житлового комплексу (або однієї чи кількох черг) і відповідно ввели його в експлуатацію пропонують придбання квартир за житлові сертифікати. Мова йде про житло, на яке ще не оформлене право власності, але власники сертифікатів можуть укласти попередню угоду із замовником будівництва. Після цього оформлення всіх документів та виплати за сертифікатом проводяться вже за схемою вторинного ринку – через угоду купівлі-продажу. Головна перевага в цьому випадку – в обмін на сертифікат покупець в найкоротші строки отримує свіжу квартиру в щойно зданій новобудові.

В яких новобудовах Київської області можливо використати житловий сертифікат

Irpin City

Київська область та столичне передмістя ідеально підходить для вибору квартири у нових ЖК: тут ціни доступніше, ніж в Києві, а вибір новобудов достатньо широкий. Такий збіг дозволяє обрати якісне житло, яке за вартістю буде близьким до суми компенсації за житловим сертифікатом.

Дві великі будівельні компанії – Товариство «Відважних» та Інвестиційна Група «Молодість» – вже сформували перелік ЖК, які пропонують продаж квартир на Київщині під житлові сертифікати:

У поєднанні з поточними акціями у цих житлових комплексах власники сертифікатів зможуть обрати найвигідніший варіант для себе.

Як використати житловий сертифікат для купівлі житла у новобудові

Ще один плюс обміну сертифіката на квартиру в новому ЖК – кваліфікована юридична підтримка з боку забудовників, які «ведуть» клієнта напрацьованим маршрутом.

Потрібно виокремити кілька ключових етапів угоди з купівлі майбутнього житла користуючись сертифікатом.

1. Припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості – це обов’язкова умова. Отримувач сертифіката має звернутися до державного реєстратора чи нотаріуса. Припинення права власності повинно проводитися саме у зв’язку зі знищенням нерухомості.

Законодавчо врегульована така можливість й для тих власників зруйнованого майна, які знаходяться за кордоном. Вони можуть обрати довірену особу (найчастіше – це хтось з близьких родичів), яка проведе юридичні дії в Україні. Довіреність можливо оформити в українських консульствах.

2. Пошук, вибір та попередня домовленість про купівлю квартири в новобудові або ж про укладання інвестиційної угоди. На цьому етапі відбувається погодження ціни житла з відділом продажів забудовника.

3. Оформлення звернення про фінансування угоди користуючись житловим сертифікатом. У зверненні до «Укрпошти», яка проводить виплати, потрібно зазначити наступну інформацію:

  • адреса новобудови, площа, кількість кімнат у майбутній квартирі;
  • узгоджена із замовником будівництва ціна;
  • інформація про житловий сертифікат (номер, дата, сума компенсації);
  • телефон, поштова та електрона адреси отримувача компенсації.

Звернення можна подати й онлайн у застосунку Дія. «Укрпошта» має до п’яти робочих днів на розгляд заявки, але в порядку черговості надходження та з урахуванням пріоритетного права на отримання компенсації. Підтвердження можливості фінансування від «Укрпошти» діє 30 календарних днів.

4. Оформлення договору купівлі-продажу (інвестиційної угоди). Вже після того, як кошти компенсації будуть поставлені «під резерв», покупцю нового житла потрібно звернутися до нотаріуса. Він проводить перевірку житлового об'єкта на відповідність нормам законодавства. Рішення нотаріуса про укладання угоди, зокрема, підтверджує надійність та прозорість документів на об'єкт житлового будівництва.

Кошти на рахунок продавця житла (забудовника) надходять протягом п’яти робочих днів (робочих) з того дня, коли нотаріус вніс дані до Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

Зауважимо, що 2024 рік – найзручніший період для використання житлових сертифікатів. Масштабна програма з компенсацій за знищене житло набирає обертів, в наявності бюджетні кошти, заплановані на виплату по сертифікатах. Водночас ринок нерухомості ще насичений новобудовами, які вже здані в експлуатацію або ж будуть введені найближчим часом. Забудовники поступово повертаються до попередніх обсягів будівництва, тому готові надавати комфортні умови тим, хто має на руках гроші або ж сертифікати, видані під державні гарантії. Не баріться!

Источник