Реєстрація /

Що відбувається з рітейлом і які перспективи після закінчення карантину

Після завершення карантину очікується сплеск продажів одягу

Уряд попередньо назвав терміни поступового виходу з тотального карантину – орієнтовно послаблення почнуться з 12 травня.

Що відбувається з рітейлом в зв'язку з карантином і які перспективи ринку після відновлення роботи ТРЦ і торгових мереж, дізнавався портал «Столична нерухомість» 100realty.ua.

Бренди залишають ринок

Обмежувальні заходи у зв'язку з епідемією коронавируса істотно відбилася на ринку торгової нерухомості і зокрема на роботі і подальших планах з розвитку рітейлу. Багато компаній скорочують витрати, деякі закриваються зовсім.

Частина компаній, які не торгували онлайн зараз змушені швидко і несучи великі витрати переводити свою діяльність в Інтернет. Вони налагоджують логістику, обслуговування і змінюють маркетингові плани.

За словами аналітиків компанії Colliers International, деякі компанії просто не можуть здійснити перехід на нову модель ведення бізнесу так оперативно і тому випробують на собі серйозний удар. При цьому оператори F&B, які можуть ефективно використовувати різні канали e-комерції зараз продовжують працювати, незважаючи на жорсткі обмеження.

Стаття по темі: Коронавірус і ринок нерухомості Києва: що відбувається і що буде далі

Також деякі рітейлери переобладнали свої технологічні лінії на виробництво захисних масок і спецодягу. Наприклад, компанії Inditex і Kering (володіє брендом Balenciaga) будуть виготовляти маски і халати. LVMH, конгломерат елітних брендів, перейшов від виробництва парфумерії до виробництва антисептиків для рук. Brewdog, Ford, Rolls Royce, Dyson і Tesla також хочуть направити свою діяльність в сферу виробництва медтоварів.

Також експерти прогнозують подальше зростання продажів продуктів онлайн. Тому компанії будуть планувати свій розвиток в подальшому, зробивши основний акцент роботу на онлайн продажу і доставки.

Багато країн намагаються підтримати компанії і допомогти бізнесу «залишитися на плаву».

Що робить влада, щоб допомогти ритейлерам

  • Спрощений процес і низькі процентні ставки кредитів для бізнесу;
  • Податкові канікули;
  • Оплата 50%-80% зарплат співробітників приватних компаній державою;
  • Заморожування виплати іпотечних кредитів;
  • Звільнення від орендної плати за приміщення на період карантину.

У той же час переносяться терміни виходу міжнародних рітейлерів на ринки різних країн, як і зупиняється будівництво торгових центрів.

Стаття по темі: Через карантин популярна оренда будинків під Києвом: які напрями користуються попитом

Третина магазинів в Україні не відкриються

Багато ритейлерів в Україні займають позицію спостерігача. Будівництво частини об'єктів триває, але терміни запуску, швидше за все, будуть перенесені.

За словами експертів Colliers International, багато ритейлерів зараз ведуть переговори щодо умов оренди на період карантину та після його закінчення. Багато магазинів оплачують лише комунальні послуги, скориставшись прийнятим законом щодо скасування оренди на час карантину.

Також після завершення карантину ще півроку орендні ставки будуть знижені, щоб підтримати бізнес орендарів. При цьому не всі орендодавці підуть на поступки і близько 30% магазинів в Україні не зможуть більше працювати.

Стаття по темі: Як виживуть новобудови Києва під час карантину: прогнози та думки експертів

Крім того, через проблеми у рітейлерів, вакантність у торгових центрах та об'єктів стріт-рітейлу буде рости.

«Терміни оренди, швидше за все, будуть скорочені, оскільки орендарі уникають підписання довгострокових угод на тлі невизначеності майбутнього (економічного і ринкового). Тоді як деякі торговельні об'єкти будуть відчувати зниження орендних ставок, інші – зокрема, супермаркети або ритейл-парки, закріплені за супермаркетами - швидше за все, відчують зростання показника», – кажуть аналітики.

Після карантину покупці будуть «штурмувати» магазини одягу

Не дивлячись на те, що люди зараз купують лише продукти, а оновлення гардероба відійшло на задній план, після закінчення карантину експерти прогнозують сплеск активності покупців.

На думку директора компанії UTG Євгенії Локтіонової люди скучили за спілкуванням і після зняття обмежень підуть зустрічатися з друзями і відвідувати магазини улюблених брендів.

Вона наводить приклад Китаю, де після скасування карантину продажі відомих брендів виросли в рази.

Источник