Частка інвестиційних продажів складає близько 55%
Пропозиція на ринку нерухомості перевищує попит, тому забудовники намагаються збільшити відсоток популярних квартир в своїх проектах. Портал «Столична нерухомість» 100realty.ua з'ясував, що користується попитом і хто купує різні види квартир в Києві і передмісті.
Попит залежить від стадії будівництва будинку
За словами Лесі Павленко, керівника відділу продажів ЖК Lucky Land, на старті будівництва особливою популярністю користуються смарт-квартири, 1-кімнатні і 2-кімнатні квартири. Через те, що різниця в ціні на етапі «котлован» мінімум на 30% нижче, ніж на етапі введення в експлуатацію, то такі квартири купують в основному з інвестиційною метою. Але чим вище стадія готовності, тим більше зростає попит на 2-кімнатні та 3-кімнатні квартири вже від тієї категорії покупців, які, що називається, купують житло «для себе».
«На сьогоднішній день частка інвестиційних продажів складає близько 55% від усього обсягу проданого житла. Отже, більше половини покупців – це інвестори, які прагнуть зберегти і по можливості примножити свій капітал, скажімо так «матеріалізувати» свої кошти», – говорить Володимир Заліщук, керівник проекту ЖК «Новий Автограф».
Портрет покупця
На старті будівництва в середньому до 2/3 квартир купуються з інвестиційною метою, в основному смарт і 1-кімнатні квартири. У той же час молоді люди у віці 25-30 років набувають переважно 1-кімнатні квартири.
«Що важливо відзначити: для цієї частини покупців - це перша квартира. Крім цього 1-кімнатні квартири набувають батьки для своїх дітей», – каже Леся Павленко.
2-кімнатні квартири воліють купувати молоді сім'ї, переїжджаючи від батьків або зі знімного житла. Тобто, найчастіше, зміна житла продиктована можливістю значно поліпшити свої житлові умови. Якраз для таких сімей має особливе значення сам житловий комплекс, його інфраструктурні можливості, місце розташування, соціальне оточення та інше.
Стаття по темі: Іпотека під 7% в Україні: як і кому можна розрахувати на отримання кредиту
3-кімнатні квартири також, як і 2-кімнатні, популярні у молодих сімей або сімей з дітьми.
«Прагнення покупців стати власником квартири прямо пов'язане з якістю будується ЖК. Купівля квартири, по суті, найбільша інвестиція для 90% громадян України. Природно, кожен хоче жити в тому середовищі, яке йому до вподоби, яка відповідає його менталітету, звичок, прагненням і бажанням», – говорить вона.
На даний момент особливою популярністю користуються нові масштабні мікрорайони, які б змогли «закрити» абсолютно всі базові потреби покупця в життя, відпочинку і навіть роботи. Природно, такі ЖК повинні мати хорошу інфраструктуру: дитячі садки, початкові школи зі стадіоном, підземні і наземні паркінги, різні сервіси, служби, офіси, коворкінг, всілякі торгові об'єкти, безліч спеціальних територій для занять спортом, для відпочинку та ін. Крім цього, територія таких затребуваних ЖК повинна бути закритою і охороняється, а двори повинні бути вільні від автотранспорту. Ще однією особливістю ЖК нових форматів житла варто вважати наявність поблизу рекреаційних зон (наприклад, ліси, парк або озера).
Стаття по темі: Купівля паркомісця в Києві: вигідно чи ні?
З колегою згоден і Володимир Заліщук, він зауважив, що в порівнянні з 2018-2019 роками настрої покупців різко змінилися. По-перше, це пов'язано з тим, що зараз на ринку значно зросла конкуренція між забудовниками, перш за все за якістю проектів. Пропозиція зараз на 35-40% більше, ніж попит. Звідси велика можливість вибору, спираючись не тільки на фінансовий аспект, а ще й на якісні характеристики об'єкта: використання якісних будівельних матеріалів, наявності інфраструктурного комплексу, додаткових «фішок» і переваг. Іншими словами, покупець прагне придбати квартиру в ЖК з високим рівнем якості будівництва. Крім цього вони звертають особливу увагу на наявність паркінгів, дизайнерського лобі на перших поверхах. Ну і об'єднуючим для всіх категорій покупців варто вважати прагнення жити в житловому комплексі з двором вільним від машин.
Які квартири популярні в передмісті Києва
За словами керівника проекту Park Lake City Олега Перегинця, на сьогоднішній день більше 50% всього попиту в передмісті сконцентровано на об'єктах нових якісних форматів. Цілком можливо, що до кінця року попит на подібні приміські проекти може зрости до 60%.
Аналітика по темі: Ціни на вторинному ринку житлової нерухомості Києва у лютому 2021 року
«Якщо говорити про портрет покупця житла в передмісті Києва, то найбільш активними є молоді люди у віці 35+ років і їх кількість з кожним роком зростає, і аудиторія поступово молодшає (зараз близько 30% всіх придбань житла в передмісті робить саме ця вікова категорія покупців ; за 2-3 роки кількість інвесторів цього віку може перевищити 40-45%). За великим рахунком, об'єкти нових форматів якраз розраховані на самодостатніх прогресивних людей, які вміють заробляти, цінують комфорт і знають який саме комфорт або стиль життя їм потрібен. Це аудиторія зі своїми чіткими уявленнями про світ, його цінності, у них є свої засади і принципи. І їх переваги в новому житлі повністю відповідають соціальним світовим трендам», – говорить він.
На думку експерта, орієнтуючись на покупців 30-35-ти років, забудовник тим самим прокладає собі дорогу в майбутнє.
- 2350 переглядів