Реєстрація /

Головні інфраструктурні проекти Києва у 2018 році: що планують, і які шанси бути реалізованими?

Перелік проектів, на які, найімовірніше, грошей вистачить.

Міська влада на 2018 рік запланувала будівництво чи реконструкцію низки об'єктів. Про деякі з них говорили впродовж багатьох років, але крім розмов справа далі не йшла. Частину проектів розпочали минулого року, і по них певний етап робіт виконають цього року, частково у наступному, деякі планують завершити. 100realty.ua вирішив дізнатися, що на цей рік наобіцяли киянам і які у цих проектів шанси втілитися у життя.

Нижче представлені проекти, на які гроші вже виділили або ж передбачили в бюджеті міста чи країни, тож шанси бути реалізованими у них є.

Транспортні розв'язки

Шулявський шляхопровід

У поточному році розпочнуть реалізацію низки проектів, які мають у підсумку покращити транспортну ситуацію в столиці та зменшити пробки.

На 2018 рік столична влада обіцяє розпочати, а в деяких випадках і завершити будівництво таких об'єктів:

«Втомлений» шляхопровід

Почати реконструкцію планують у найближчі місяці і закінчити в 2020 році. Коштувати це буде понад 370 млн. грн.

Проект реконструкції вибирали в минулому році. За словами мера столиці Віталія Кличка, головними критеріями при виборі проекту були вартість робіт, терміни реалізації проекту і оптимальна організація руху. Незважаючи на альтернативну думку проектувальників і великої частини громадськості, які наполягали на виборі сучаснішого проекту з більшою пропускною здатністю транспорту, обрали традиційну «конюшину». Це рішення Віталій Кличко пояснив так: «Трирівнева розв'язка, проект якої пропонували, добре виглядає, але на неї потрібно понад три мільярди гривень і близько трьох років на будівництво. З огляду на те, що частина її проходила б глибоко під землею, потрібно було б провести, зокрема, великі роботи зі встановлення станцій відкачування води».

1,8 км Окружної дороги «будують» вже 18 років

До кінця 2018 року обіцяють завершити будівництво частини Окружної дороги на ділянці від проспекту Маршала Рокосовського до вул. Богатирської.

Рішення про будівництво зазначеної частини Окружної дороги прийняли ще у 2001 році, але через нестачу фінансування роботи зупинили.

Протяжність ділянки становить 1,8 км. В рамках проекту передбачається будівництво двох шляхопроводів – на перетині з вул. Богатирською і залізничною колією, будівництво підземного переходу в районі вул. Майорова, переукладення інженерних мереж, створення зовнішнього освітлення, благоустрій території.

За словами заступника голови КМДА Олександра Спасибко, вартість будівництва на цій ділянці складе 405 млн. грн.

Вацлава Гавела «омолодять»

Роботи з реконструкції бульвару Вацлава Гавела розпочали в минулому році і обіцяють завершити до кінця поточного. Планують відремонтувати прогонові будівлі і опори споруди, також замінять гідроізоляцію, деформаційні шви, влаштують нове, якісне покриття з покращеного матеріалу – гусасфальту. Крім того, відремонтують трамвайні зупинки на шляхопроводі.

Коштуватиме реконструкція понад 98 млн. грн.

Час виконувати обіцянки Черновецького

Добрі новини є і для мешканців лівого берега столиці. Так, заплановане будівництво транспортної розв'язки на перетині вул. Марії Раскової та бул. Верховної Ради. Розпочати роботи обіцяють у квітні 2018 року, а завершити до 2022-го. Проект внесли у програму соціально-економічного розвитку Києва.

Вартість робіт – майже 297 млн. грн.

Побудувати цю розв'язку обіцяв ще екс-мер Києва Леонід Черновецький у 2009 році. Було підписано навіть відповідне розпорядження.

У «Бориспіль» поїздом

Проект, про який говорять не один рік – залізничне сполучення між Києвом і аеропортом «Бориспіль». Цього разу міністр інфраструктури України Володимир Омелян, пообіцяв, що фізичні роботи з будівництва лінії швидкісного залізничного сполучення з аеропортом розпочнуться в червні цього року, а завершаться до 1 грудня. Бюджет, передбачений на цей проект, становить 800 млн. грн.

Зручності для пішоходів

Контрактова площа

Туристичний міст

Будівництво пішохідного моста, який з'єднає арку Дружби народів з Володимирською гіркою ось-ось має розпочатися, а завершити його планують до 2019 року. Проект обійдеться місту у 80 млн. грн.

«Ми зробимо все, щоб цей міст, який зв'яже дві туристичні зони – Маріїнський парк і Володимирську гірку – відкрився у наступному році. На Володимирській гірці створять нові алеї і новий фунікулер. Ми це все будемо презентувати вже навесні наступного року», – пообіцяв Кличко.

Трансформація Контрактовій площі: процес триває

Транспортні та архітектурні зміни почалися на Контрактовій площі ще у 2017 році. У 2018 році площа продовжить змінюватися. В обіцяних планах – нова схема руху транспорту, світлофори на перехрестях і легальна парковка на 1 тис. 405 місць.

Також хочуть демонтувати непотрібні дорожні знаки, рекламні вивіски та огорожі, а також висадити 261 дерево. Між Києво-Могилянською академією та Гостинним двором з'явиться музичний фонтан, на площі – автоматичні туалети.

А глобальні плани на перспективу – «організувати» Подолу вихід до Дніпра. Правда, як це зробити і скільки це коштуватиме, наразі, схоже, сказати, не може ніхто.

Художні оновлення

Влада Києва планує презентувати оновлені Андріївський узвіз та Алею художників у травні цього року. Пейзажна алея буде кардинально відреставрована.

«На Алеї художників завершують оздоблення оглядової альтанки, починають встановлення опор освітлення і приводять територію у належний стан», – розповів голова Подільської РДА Валентин Мондрієвський, який відвідав з інспекцією об'єкт на початку лютого.

Також тривають роботи з відновлення сходів на пішохідній алеї, прилеглій до Андріївського узвозу, та облагородження її території.

Кожному району свою «Наталку»

У 2018 року обіцяють реконструювати 10 парків. Влада планує презентувати в кожному з районів зразковий парк, схожий на парк «Наталка» на Оболоні.

Зокрема, мова йде про парки Рильського, «Партизанської слави», Шухевича, «Печерський ландшафтний парк», «Куренівський», Пушкіна, «Совки», «Відрадний», «Сирецький», «Нивки».

Крім того, столична влада заявляє про плани щодо створення нового парку на Троєщині і проведення ремонтних робіт у деяких інших парках Києва.

У парках обіцяють висадити нові дерева, облаштувати дитячі майданчики, туалети, скейт-велопарки, поля для гри у міні-футбол, зони для вигулу собак, для проведення весіль і відпочинку на газонах тощо.

Об'єкти «для киян і гостей столиці»

Зоопарк кардинально оновлять

Крім транспортних розв'язок є проекти, мета яких міняти і зовнішній вигляд, і «наповнення» інших знакових об'єктів Києва. Серед них такі:

Нова стара лікарня

Остаточно реалізувати проект лікарні швидкої допомоги на правому березі планують у 2019 році, що, звичайно, викликає сумніви, виходячи з «доль» попередніх схожих амбітних проектів. Але, принаймні, старт нової лікарні вже дано, оскільки з коштів міського бюджету у 2018 році виділено 3 млн. 700 тис. грн. на проектні роботи для лікарні швидкої медичної допомоги «Правобережна». Лікарню створять на базі реконструйованої будівлі Київської міської клінічної лікарні № 6 на проспекті Космонавта Комарова, 3 у Солом'янському районі.

«У новому корпусі розмістять операційний блок та відділення реанімації. Відділення екстреної медичної допомоги передбачає наявність майданчика, на якому пацієнтів прийматимуть і направлятимуть у відповідні відділення», – зазначив В'ячеслав Непоп, директор КП« Житлоінвестбуд-УКБ».

Кому Бесарабку?

Про реставрацію Бесарабського ринку міська влада говорить з 2012 року, але до сьогоднішнього дня нічого не було зроблено.

У червні 2017 року прийнято рішення, що будівля чекає не просто реставрація, а «реставрація з пристосуванням». Цього року планують провести інвестиційний конкурс і представити проект реконструкції.

Комфорт – не тільки для людей

У липні 2017 року вже почали будівельні роботи з реконструкції Київського зоопарку. Першу чергу робіт обіцяють завершити цього року. Хоча вже на початку року чиновники заявили, що терміни можуть «змістити», оскільки КП «Житлоінвестбуд-УКБ» не встигло освоїти минулого року виділені гроші.

Сама ж реконструкція подорожчала майже на 100 млн. гривень від початкового затвердженого кошторису, і зараз, перший етап робіт, які повинні завершитися в поточному році, вже оцінюють у 530 млн. грн.

Перша черга передбачає реконструкцію водно-болотних угідь зоопарку, приматника і центрального входу. Поруч з касами з'являться фуд-корт, туалети, зона відпочинку, медпункт, сувенірний магазин та інфоцентр.

Загалом, на оновленій території не буде галасливих атракціонів, а решітки замінять непомітні огорожі з натуральних матеріалів – дерева, каменю, елементів рельєфу. У зоопарку з'являться оглядові майданчики, місця з єдиним середовищем для тварин і людей, нові екскурсійні маршрути. Також обіцяють відремонтувати старі і побудувати нові вольєри для тварин, побудувати авіарій – велику кулеподібну будівлю зі скла, в якій житимуть екзотичні птахи і рослини.

Глобальна реконструкція зоопарку повинна складатися з 6 черг і повністю завершитися у 2022 році.

Вниз і вгору

Влада вже оголосила тендер на пошук підрядника для оновлення столичного фунікулеру. В термін до 15 листопада 2018 року переможець має здійснити поставку двох кабін, тяговий пристрій і систему управління фунікулером. Граничну суму проекту оцінили у 232 млн. 464 тис. грн.

Згідно з проектом, кабіни мають оснастити прозорими дахом і стінами з метрової висоти від рівня підлоги. І обладнати акумуляторними батареями – щоб кабіни могли дістатися до пункту призначення в разі аварійного відімкнення електрики.

У кожній кабіні виробник має встановити камери відеоспостереження і монітори для демонстрації реклами. Кожен вагончик, як і зараз, складатиметься з 4-х секцій, і його також обладнають кабінами для контролерів. У кожному вагончику мають працювати кондиціонер і Wi-Fi.