Пропозиція поки не задовольняє попит і орендні ставки зростають
У Києві продовжують будувати і відкривати нові торгові центри, як масштабні, так і невеликого формату. Чи потрібна така кількість ТРЦ столиці і яка ситуація в цілому на ринку дізнавався портал столичної нерухомості 100realty.ua.
Пропозиція поки не задовольняє попит
На сьогоднішній день в столиці працюють десятки торгових центрів, але вони поки не задовольняють потреби жителів столиці. У деяких районах міста пропозиція обмежена або ТЦ вже морально застаріли. Тому спостерігається «міграція» киян в торгові центри, що знаходяться в районах, в яких вони не проживають.
Всього в столиці налічується:
- 7 регіональних ТЦ;
- 26 окружних ТЦ;
- 24 мікрорайонних;
- 18 спеціалізованих торгових центрів;
- 32 окремо розташованих гіпермаркета.
Площа всіх торгових об'єктів Києві становить 1 617 672 кв. м і це 548,2 кв. м на 1000 жителів.
Саме про такий показник насиченості ТЦ кажуть в компанії UTG.
«З урахуванням поточного рівня доходів населення платоспроможний попит здатний забезпечити успішне функціонування для 1 955 503 кв. м орендованих торгових площ», – зазначає Костянтин Олійник, Керівник департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG.
Стаття по темі: Орендувати офіс в Києві: ціни ростуть, а пропозиція скорочується
У Києві спостерігається висока будівельна активність і на 2019-2020 задекларовано відкриття нових торгових центрів сумарною орендованою площею 399 365 кв. м.
«У разі реалізації та запуску в експлуатацію всіх задекларованих великомасштабних проектів на ринку може утворитися профіцит торгових площ, що спричинить за собою перерозподіл споживчих потоків між об'єктами, зростання вакантності і корекцію ставок оренди в сторону зниження, особливо в морально застарілих об'єктах з серйозними концептуальними недоліками», – говорить Олійник.
Поки ж вакантність в найбільш успішних торгових центрах становить близько 1% і попит з боку рітейла зростає. Після довгих років переговорів на ринок України один за одним почали виходити провідні міжнародні оператори роздрібної торгівлі: у 2018 році на ринку з'явилося знову або вперше 22 міжнародних бренди.
З початку року з'явилося ще 2 бренда, а з відкриттям нових великомасштабних торгово-розважальних центрів з'явиться ще не менше 7.
Орендні ставки зростають разом з попитом
На ринку спостерігається низька вакантність у зв'язку незначним обсягом нової пропозиції в 1 півріччі 2019 року і попит провокує зростання ставок.
«Середній показник вакантності в торгових центрах Києва склав 2,7%. При цьому, показник продовжує знижуватися. Слід зазначити, що в кращих ТРЦ існує дефіцит орендних площ, де вакантність складає 0% -1,5%. За підсумками 1 півріччя 2019 року, орендні ставки в кращих ТРЦ знаходилися в діапазоні 80-111долл./кв.м/місяць (+ 6,6-16,8% з початку року). Ставки в інших торгових центрах становили 44-63 долл.кв.м /місяць (+ 4,8-5% з початку року)», – говорить Радомир Цуркан, керуючий партнер CBRE.
Стаття по темі: Оренда нерухомості в Києві: що чекає ринок восени 2019 року
За словами Костянтина Олійника, зростання ставок крім зростання попиту і зменшення частки вільних площ, пояснюється також стабілізацією обмінного курсу національної валюти.
«Середньоринковий показник відвідуваності на початок липня 2019 року становить 677 чол на 1000 кв. м GLA – в Києві спостерігається поступове відновлення купівельної активності», – говорить Олійник.
Ринок росте і «старожилів» чекає реконцепція
За даними компанії UTG, в 2019 році відкрилися:
- «Smart Plaza Obolon» (GLA = 11 765 кв. М)
- «Оазіс» (GLA = 7 800 кв. М)
- «River Mall» (GLA = 62 200 кв. м)
До кінця року очікується відкриття:
- «Retroville» (GLA = 91 864 кв. м)
- «Blockbuster Mall» (GLA = 120 000 м2)
- «Cherry Mall» (GLA = 12000 кв. м)
- «Novus» ( GLA = 91 864 кв. м) і ряд дрібніших проектів.
До кінця 2020 року в столиці обіцяють побудувати 399 365 кв. м торговельних площ.
Всього на різних стадіях реалізації (будівництво, підготовчі роботи, концепція) в столиці і найближчому передмісті знаходяться 44 проекту сукупної GLA = 1 362 856 кв. м.
Торгові центри, які давно працюють на ринку, не витримують конкуренцію і змушені міняти концепцію, реконструювати будівлі і окремі приміщення.
«В ході реконструкції ТРЦ потрібно обов'язково передбачити оновлення або модернізацію кліматичної системи, адже від комфорту всередині приміщень багато в чому залежить відвідуваність торгового центру. Це повинна бути сучасна і надійна система, яка дозволить не тільки підтримувати всі необхідні параметри круглий рік, але і заощадити на експлуатаційних витратах», – каже Володимир Степура, директор компанії «Ліконд», офіційного дистриб'ютора DAIKIN в Україні.
Серед обладнання DAIKIN, яке максимально підходить для кліматизації торгово-розважальних центрів, експерт називає системи «чиллер-фанкойл» або мультізональниеVRV-системи.
Ряд девелоперів вже приступили до комплексної модернізації торгових центрів – «Караван», «Квадрат Лук'янівка», «Городок», «Мармелад», «Магелан», «Dream Town 2», а ряд девелоперів – запланували масштабні зміни.
Також керівник департаменту стратегічного консалтингу UTG Костянтин Олійник повідомив, що до кінця 2019 роки не встигнуть добудувати, ввести в експлуатацію і запустити ТРЦ «Республіка». «До кінця року залишилося 3 місяці, а тільки на виконання ремонтних робіт у« якірних »орендарів потрібно близько півроку».
Активний розвиток ринку дає можливість киянам і гостям столиці вибирати, куди поїхати за покупками і провести дозвілля. Тому наповнення ринку новими проектами збільшує конкуренцію і впливає на зростання якості нової пропозиції.
- 818 переглядів