Орієнтація складських потужностей зосередиться не так на внутрішньому споживачі.

Фото: cfts.org.ua
Після закінчення війни орієнтація складських потужностей може зосередитися не так на внутрішньому, але на європейському споживачі.
Логістичний ринок в Україні виходить на хитку рівновагу. Активне відновлення після падіння у 2022 році вже завершилося і відбувається не так швидко, як це було у 2023 та 2024 роках. Саме в таких умовах зараз доводиться працювати бізнесу, забезпечуючи фінансові ресурси для того, щоб компанії ставали інноваційнішими, знаходили альтернативи проблемі нестачі персоналу або оборотних коштів.
За словами старшого консультанта аналітичного відділу Pro-Consulting Андрія Мокрякова, на початку року особливо погіршилася проблема ліквідності для всіх компаній, передає кореспондент ЦТС. У сфері послуг суттєво зменшилися обсяги замовлень, наголосив він, підбиваючи підсумки 2024 року для української логістики під час «XIV Логістичного інноваційного форуму 2025».
Ланцюги поставок на певних етапах порушені, каже аналітик, саме тому й виникла проблема з оборотними коштами. Він констатує, що протягом першого кварталу 2025 року ця проблема відчувалася набагато більше, ніж упродовж двох попередніх років.
Ще одна проблема, яку не вдалося вирішити – це нестача персоналу.
«Якщо опускати проблему мобілізації, міграції та ґендерної складової, зараз постала інша проблема – всі випускники, які тепер розпочинають свою професійну кар'єру, починали навчатися під час пандемії. Через дистанційне навчання якість освіти різко впала. Це відчувають нині не лише логістичні компанії. Ми в себе також це відчуваємо».
«Ми бачимо також перші сигнали перенасичення галузі, – наголошує аналітик. – Протягом 2023-2024 років багато проектів стартувало в західних областях. Тепер, коли вони вже добудовані, постало питання – як їх заповнити».
У той же час, зараз йде стадія активної підготовки до побудови кількох великих логістичних об'єктів і під Києвом, і на заході, констатує Мокряков. Це говорить про те, що попит залишається, але із переорієнтацією на європейського клієнта, каже він. І водночас зазначає, що є позитивні сигнали підготовки до завершення війни, але є й сигнали, що орієнтація складських потужностей зосередиться не так на внутрішньому споживачі.
Раніше повідомлялося, що у столиці облаштують ще один безбар’єрний маршрут – від ЦНАПу Оболонського району (вул. Левка Лук’яненка, 16) до Центрального залізничного вокзалу (Вокзальна площа). Про це повідомили в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА.
Маршрут довжиною 17,1 км об’єднає низку соціально важливих об’єктів, зокрема управління соціальної та ветеранської політики Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації, Центр дитячої кардіології та кардіохірургії, Дитячу клінічну лікарню № 8, Центр реабілітації та оздоровлення, «Охматдит», заклади освіти та інші.
- 15 переглядів