Обмеження на перетин кордонів привели готелі в Україні на межу розорення
Карантин істотно вплинув на ринок готелів в Україні і в усьому світі. Навіть після зняття обмежень через обмеження туризму, готельний ринок відновлюється повільно.
Що відбувається і які перспективи дізнавався портал «Столична нерухомість» 100realty.ua.
Масові звільнення і скорочення маркетингових бюджетів
Пандемія вплинула на туристичний і готельний ринки в усьому світі, через обмеження пересувань готелі пустували, а туризм припинився. Ринок ніс істотні збитки.
«Зниження показника заповнюваності спостерігалося з березня і досягло критичної точки в квітні. Втім, як показує історія, відновлення - буде, це питання часу. COVID19 не так смертоносний, як SARS або MERS, але він набагато швидше поширюється і вражає більшу кількість населення. Нагадаємо: як тільки спалах атипової пневмонії виявилася під контролем, ринок туризму і ринок готельного бізнесу швидко відновився, і заповнюваність повернулася до норми протягом 6 місяців в Найбільш постраждалих ринках (Китай, Тайвань та інші)», – кажуть аналітики Colliers International.
Стаття по темі: Чи допоможуть казино та закон про гральний бізнес готелям у Києві?
Український бізнес був змушений реагувати і приймати необхідні антикризові заходи, з метою мінімізації збитків. Згідно з результатами опитування готельєрів, проведеного Colliers International спільно з Vertex Hotel Group в березні 2020 року, близько половини (47%) опитаних представників п’ятизіркових готелів вдавалися до комплексних заходів з метою зменшення збитків:
- переведення працівників у відпустку за свій рахунок,
- виведення з експлуатації номерного фонду,
- зменшення маркетингових бюджетів, інше.
Найчастіше для зниження витрат співробітників відправляли у відпустку. Майже 30% опитаних скоротили від 50 до 150 співробітників, 45% відзначали, що скоротять до 10 робочих місць. Більше половини (61%) представників готелів з номерним фондом до 50 номерів планували Скоротити до 10 робочих місць, ще 30% респондентів відзначали скорочення від 10 до 50 співробітників.
У той же час, щоб залишитися на плаву готелі придумував різні послуги. Наприклад, послуги з самоізоляції чи денну оренду для спокійної роботи в віддалених режимі.
Посилення карантинних обмежувальних заходів і закриття кордонів для в'їзду іноземців чинять негативний вплив, в тому числі, і на діяльність готелів високого цінового сегмента, які розраховані більшою мірою не на внутрішнього, а на іноземного туриста.
Як змінилася завантаженості
З введенням жорстких карантинних заходів і закриттям кордону, кількість порожніх номерів зросла в рази.
«В кінці першого півріччя, за станом на червень, заповнюваність готелів склала 7,3%, кілька збільшившись в порівнянні з квітня 2020 року, коли показник упав до рекордно мінімальних 4,1%, в зв'язку з закриттям кордонів і замкнуть в'їзду. Так, на кінець червня прибутковість на номер (RevPAR) по ринку знизилася на 63% рік до року до 20 дол. Середній тариф в червні у порівнянні з травнем залишався стабільним на рівні 90 дол., Хоча заповнюваність збільшилася на 2,8 п.п. до 7,3% в порівнянні з травнем. Найбільше постраждала завантаженості люксового сегмента. Простежується така динаміка: чим нижче сегмент, тим вище показник завантаження», – кажуть аналітики CBRE.
Стаття по темі: Ціни на нерухомість в Україні після карантину: що змінилося і чи варто купувати зараз
На сьогоднішній день завантаженості збільшилася в основному за рахунок внутрішнього туризму, але до рівня докарантинних показників ще далеко.
Готельний ринок буде змінюватися
Поки понять вектор розвитку готельного ринку складно та неясно, скільки триватимуть обмеження на туризм і пересування.
«Ми повинні уважно слідкувати за ситуацією для більш чіткого уявлення про те, що може відбуватися в майбутньому, в тому числі і в Україні. Насправді, ми всі вже краще навчилися поєднувати бізнес і відпочинок: завдяки розвитку технологій ми можемо працювати практично в будь-якому місці, місті, країні. Готельєри в усьому світі замислюються про створення гібрида готельного номера і офісу, в якому можна комфортно жити, працювати, спати – робити практично все. У період поширення пандемії ми спостерігаємо прискорення розвитку тенденції гібридного гостинності, яка зароджувалася ще в COVID-19. Зміни неминучі. Готельєри будуть намагатися реалізувати ідею створення балансу між роботою в офісних приміщенні і на дому. Дотримання всіх заходів санітарно-епідеміологічних заходів безпеки збільшить операційні витрати власників готелів і підштовхне до активного впровадження нових технологій, наприклад безконтактних систем виклику ліфтів, входу в номер та інше», – кажуть в Colliers International.
Стаття по темі: Кваліфіковані будівельники повернулися в Україну: чи виростуть зарплати і чи покращиться якість будівництва?
Експерти впевнені, що відновлюватися ринок буде довго.
«В цілому для готельної індустрії період відновлення буде складним і тривалим. Крім критичного зниження дохідних показників, Прогнозується зростання операційних витрат, що негативно відіб'ється на операційній валового прибутку готелів. Ми очікуємо, що докарантінній рівень заповнюваності зможе відновитися в готелях економ і середнього цінового сегмента. Люксовому сегменту потрібно більше часу, але як тільки ситуація більш-менш стабілізується і відкриються кордони для іноземців, Відкладений попит на даний сегмент поступово зможе відновитися», – кажуть аналітики CBRE.
Найбільше часу буде потрібно готелям, орієнтованим на бізнес-туризм. Їм доведеться чекати відновлення попиту 4-5 років.
«Що стосується відновлення галузі, то на даний момент короткострокова переорієнтація зовнішніх туристів на внутрішній ринок позитивно позначиться на показниках операційної діяльності готелів, орієнтованих на рекреаційний сегмент, при цьому, дана тенденція може мати і середньостроковий ефект, при другій хвилі коронавируса, яка з великим ступенем ймовірності може бути восени 2020 – взимку 2021 років. При цьому для готелів, орієнтованих на бізнес сегмент, ми прогнозуємо більш довге відновлення до рівня операційних показників 2019 року. З нашої точки зору, може знадобитися 4-5 років для того, щоб повернути галузь до рівня до COVID 19», – прогнозує Яна Литвинчук, заступник керуючого директора компанії C&W.
- 1476 переглядів