Маркетологи здивувалися результатам опитувань і фокус-груп.
Під час Retail & Development Business Summit 2018, який відбувся в Києві 6 грудня, були представлені дані маркетингового дослідження про «портреті покупця» українських торгово-розважальних центрів. Результати опитувань виявилися несподіваними навіть для експертів ринку.
За інформацією комерційного директора компанії Budhouse Group Максима Гаврюшина, в ході дослідження було опитано 4000 тисяч чоловік в 7 ТРЦ. 45% з них - чоловіки, решта жінок.
Дослідження проводилося за допомогою кластерного аналізу, який показав нові тенденції на ринку рітейл. Досліджувані були поділені на групи з умовними назвами «місцеві», «скептики», «модники», «гурмани», «тусовщики» і «ITшнікі». Виявилося, що найбільший оборот для ТРЦ генерують «модники» (38,6%), які регулярно відвідують магазини для вибору фешн-товарів.
Відкриттям для аналітиків стала частка в обороті групи «ITшнікі» – це чоловіки до 40 років, що витрачають в ТРЦ гроші виключно на електроніку і технологічні товари. Вони складають лише 4% від загального числа покупців, однак генерують понад 26% обороту за рахунок високої ціни товарів, що купують.
Стаття по темі: Підсумки 2018 року на ринку комерційної нерухомості: зростання пропозиції і ставок
Максим Гаврюшин зазначив, що ще кілька років тому ключова група «ITшнікі» не виділялася в ході досліджень – їхня доля була занадто мала, але зараз помітно, що такі покупці здатні значно підвищувати оборот орендарів ТРЦ.
Портрет покупця українських ТРЦ (дані дослідження)
«Місцеві»
16% серед всіх покупців.
Група складається на дві третини з жінок старше 40 років.
Частка в обороті ТРЦ 13.2%
«Місцеві» лояльні і часто ходять в ТРЦ ходять на самоті за продуктами і за товарами усередненої ціни.
Проводять в ТРЦ близько 30 хвилин.
«Скептики»
32% серед всіх покупців.
Частка в обороті ТРЦ 4,1%/
Група складається наполовину складається з жінок до 50 років.
Рідко ходять ТРЦ, практично нічого не купують, незважаючи на 3 заходи в магазин в місяць.
Часто купують речі онлайн.
«Модники»
29% серед всіх покупців.
Група майже на 60% складається з жінок. 70% з них у віці до 40 років.
Частка в обороті ТРЦ 38,6%.
«Модники» полюбляють відвідувати ТРЦ, ходять в них по вихідним. Вибирають фешн-товари: взуття, одяг, модні аксесуари.
Під час відвідування ТРЦ бувають в 4 магазинах, де в цілому проводять 1,5 години.
Люблять і беруть участь в івентах, які організовують в центрах. При цьому активно користуються соцмережами і роблять олайн-покупки.
«Гурмани»
7% серед всіх покупців ТРЦ.
У рівних частках це чоловіки і жінки.
90% коштів, витрачених в ТРЦ, платять за їжу на фудкорти і в ресторанах.
Лояльні ТРЦ, проводять в них багато часу. Найчастіше відвідують їх удвох.
«Тусовщики»
12% серед всіх покупців ТРЦ.
Половина з них - жінки, 40% з яких у віці до 23 років.
«Тусовщики» 70% своїх грошей витрачають в ТРЦ на їжу і розваги.
Відвідують компаніями по три і більше осіб.
При цьому проводять в ТРЦ рекордний час - 150 хвилин.
Ці клієнти ТРЦ беруть участь в заходах, активні в онлайні.
«ITшнікі»
4% серед усіх покупців ТРЦ.
Частка в обороті ТРЦ 26,2%.
У цій групі – 60% чоловіки до 40 років із середнім достатком.
Під час шопінгу 90% грошей витрачають на електроніку, на вибір товарів витрачають близько 1 години.
ТРЦ відвідують по одному.
Стаття по темі: Український рітейл в очікуванні кризи 2019 року: що чекає торгові центри в Києві
- 635 переглядів