Топ-менеджери великих рітейл-компаній назвали головні проблеми свого бізнесу
Український рітейл в цілому і торгові центри Києва зокрема в 2019 році очікує криза, – така експертна оцінка була дана під час конгресі Retail Expo 2018, який 7 листопада відбувся в Києві.
Керівники великих українських рітейл-компаній серед своїх головних проблем називають курсові коливання валюти, за якими неминуче слідує зростання орендних ставок, а також подорожчання імпортної продукції, яка ввозиться на реалізацію в Україні.
«Як тільки різко коливається курс долара, ми помічаємо, як змінюється потік відвідувачів. Він знижується на кілька днів, тиждень або кілька тижнів. Ми залежимо від стабільності в країні», – поділилася спостереженнями директор ТРЦ Sky Mall Юлія Ванченко.
Стаття по темі: Комерційна нерухомість в новобудовах Києва: прибуток вище, ніж від житла
«У 2019 році рітейл в Україні точно чекає криза. Питання тільки в тому, наскільки глибоким він буде», – впевнений генеральний директор компанії «Срібна країна» та CEO роздрібної ювелірної мережі «Золотий Вік» Леонід Погребняк.
Разом з іншими учасниками Retail Expo 2018 він визначив кілька найважливіших проблем, які впливають на ринок рітейлу в Україні
- Різкі коливання курсу валют, після чого зростає вартість оренди торгових площ і відбувається стрибок цін на імпортні товари.
- Брак професійних кадрів на ринку праці в результаті масового виїзду українців на роботу в європейські країни. Топ-менеджери відзначають, що не встигають навіть навчити нових співробітників. Плинність кадрів іноді досягає 100%, ще 3-4 роки тому показник коливався на рівні 25%.
- Високі процентні ставки за банківськими кредитами для бізнесу.
- Зниження частки стріт-рітейлу і перехід покупців в великі ТРЦ. Відкривати і розвивати окремо розташовані магазини вдається або найбільшим гравцям рітейл-ринку України, або ж виробникам нішевих товарів.
Серед позитивних моментів рітейлери відзначають, що велика конкуренція на ринку змушує їх допрацьовувати і покращувати діючі ТРЦ і магазини. Високий потік покупців в першу чергу вдається генерувати завдяки впровадженню концепції light entertainment - наявність розваг в безпосередній близькості від точок продажу.
Прихід Ikea і відкриття вже другого магазину мережі H & M керівники компаній вважають «позитивним сигналом» для великих міжнародних гравців, які в майбутньому можуть вийти на український ринок.
Стаття по темі: Попит на «гнучкі офіси»: коворкінги перетворилися на золоту жилу
- 2092 перегляди