Якими дорогами зручно їздити велосипедистам і що планують для них реалізувати в Києві
Столична влада обіцяє активно розвивати велоінфраструктуру в Києві. Вже зроблені перші кроки в цьому напрямку і навіть прийнята концепція розвитку напрямку.
Портал столичної нерухомості 100realty.ua вирішив з'ясувати, що вже зроблено, по яких дорогах зручно їздити велосипедистам, що планують реалізувати в Києві.
Велодоріжки Києва
Повноцінному розвитку велосипедної інфраструктури в Києві, на думку експертів, заважає недосконалість законодавчої бази, відсутність досвіду в проектуванні велодоріжок, відсутність комплексного підходу в цьому напрямку.
Повноцінний веломаршрут, який б поєднав кілька районів, у столиці поки один – це «Троєщина - Європейська площа». Побудовано лише 20 км велодоріг.
«Цей веломаршрут є першим зразком якісної велоінфраструктури в Києві. Крім того, в столиці є не зв'язані між собою велодоріжки на окремих вулицях, які були першими, а тому далекі від досконалості. Це велодоріжки на пр. Бажана, вул. Здолбунівській, Дніпровської набережної, пр. Перемоги (від в'їзду в Київ перед метро «Житомирська» до метро «Святошин». У планах київської влади – подовжити її до Повітрофлотського проспекту, Оболонській набережній, вул. Драгомирова. Але повноцінним веломаршрутом в Києві, який з'єднує місця, де люди живуть і куди їздять на роботу, є поки тільки веломаршрут «Троєщина – Європейська площа», - кажуть в Асоціації велосипедистів Києва.
Стаття по темі: Головні інфраструктурні проекти Києва у 2018 році: що планують, і які шанси бути реалізованими?
Київська міська адміністрація неодноразово анонсувала будівництво ще трьох веломаршрутів: на Виноградар, Оболонь і Соломенку. 8 лютого 2018 року Київрада ухвалила велоконцепцію Києва – стратегічний документ, який формує спільне бачення і пропонує конкретні рішення, як інтегрувати велосипед в київську транспортну інфраструктуру до 2025 року.
Загальні дані про велодоріжки в Києві
Карта велодоріжок в Києві
Велоконцепція Києва
У столиці прийняли концепцію розвитку велоінфраструктури до 2025 року. Відповідно до неї, 10% всіх поїздок в місті буде здійснюватися на велосипедах. В першу чергу велосипедні доріжки будуть облаштовувати там, де немає рейкового громадського транспорту, де живе найбільша кількість місцевих жителів, найменше спусків і підйомів, найменше перешкод на дорозі і оптимальна довжина маршруту - 2-8 км. В даному випадку, в планах побудувати в першу чергу маршрути:
- Троєщина - Хрещатик - ст. м «Олімпійська»
- Солом'янка - Хрещатик
- Під'їзна дорога до метро «Позняки» по вул. Григоренко.
На реалізацію програми необхідно 915 млн. грн., 93% з яких повинен виділити міський бюджет, решта суми – інші джерела фінансування.
Ще один крок з розвитку велоінфраструктури – це зміна державних будівельних норм, згідно з якими тепер при новому будівництві доріг і їх реконструкції обов'язково повинні проектувати велосипедні доріжки.
Як вважає заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе, завдяки нововведенню, яке діє з вересня, за 10 років всі дороги в країні будуть з велодоріжками. Все це позитивно відіб'ється на транспортній ситуації в країні і створить безпечні умови для велосипедистів.
Велопарковки в столиці
Точної статистики, скільки в Києві велопарковок, – поки немає. Нові з'являються біля офісів, магазинів. У планах влади – зробити паркінги для велосипедів біля всіх станцій метро. Вже розроблена необхідна будівельна норма, яка діє в Україні з 1 вересня 2018 року. Кількість місць на перехоплюючих велопарковках біля метро визначається розрахунком 0,1% користувачів станції, але не менше 10 паркомісць. Відстань від велостоянки до входу на станцію або автовокзалу не повинна перевищувати 30 м.
Стаття по темі: Нові будівельні норми України: ще багато роботи
«Проект отримав фінансування і знаходиться на стадії реалізації. Крім того, велопарковки біля метро передбачені в велоконцепціі Києв», – кажуть в Асоціації велосипедистів Києва.
В першу чергу, парковки, на яких зможу розміститися 20 велосипедів, обладнають біля таких станцій метро Києва:
- «Теремки»;
- «Виставковий центр»;
- «Васильківська»;
- «Либідська»;
- «Почайна»;
- «Мінська».
Карта велопарковок Києва
Муніципальний прокат велосипедів
У Києві працює муніципальний прокат велосипедів. Його заснувала компанія Nextbike, яка запустила подібний велопрокат в 200 містах по всьому світу. Принцип роботи простий – можна взяти в оренду велосипед в одній частині міста, доїхати в іншу, де є аналогічний прокат і залишити велосипед там. Вартість такої послуги становить 30 грн. за 30 хвилин. Або ж можна купити абонемент. Наприклад, на місяць за 199 грн. або за 899 грн. на весь сезон (до 1 грудня). Переглянути розташування точок прокату і наявність велосипедів можна на сайті.
Щоб скористатися послугою потрібно зареєструватися в системі за допомогою програми на смартфоні або на сайті компанії. Потім потрібно обрати тариф та велосипед. Відсканувати QR-код велосипеда, після чого колесо розблокується і можна їхати. Для того, щоб завершити поїздку, потрібно припаркуватися, дочекатися поки заблокується колесо і перевірити в додатку або на сайті, що оренда завершилася.
- 11778 переглядів