Реєстрація /

Топ-5 інфраструктурних довгобудів Києва: чи є у них майбутнє?

Не виключено, що ще кілька поколінь киян чекатимуть метро на Троєщину і Велику Кільцеву дорогу.

З року в рік, і особливо напередодні виборів, столична влада обіцяє добудувати чи реконструювати низку інфраструктурних об'єктів, які суттєво б спростили життя міста. Але потім виявляється, що грошей на реалізацію проектів нема або вони закінчуються на певному етапі робіт. ІАП «Столична нерухомість» вирішив скласти своєрідний сумний рейтинг – тих інфраструктурних об'єктів, які довгі роки чекають не дочекаються кияни.

Подільсько-Воскресенський міст

Будують міст вже 12 років і точну дату закінчення робіт поки не називають. Причина такого тривалого терміну будівництва – постійна нестача грошей. Бюджет будівництва становить 7 млрд. 600 млн. грн. За проектом міст повинен бути дворівневим – нижній для метрополітену, верхній – для автомобілів. Проектна пропускна спроможність – 60 тисяч автомобілів на добу.

Спочатку, згідно з проектом, здати міст планували у 2008 році. Потім хотіли закінчити роботи до 2012 року. При цьому, незважаючи на тривалі терміни будівництва, досі не вирішена проблема з Русанівськими садами (дачами людей на цій території), які розташовані на шляху будівництва моста і гуртожитком на Рибальському острові.

Нова гілка метро

Про будівництво метро на Троєщину традиційно згадують усі, хто намагається зайняти місце в рядах вищих київських чиновників. Тим не менше, за більш ніж 30 років зрушень у питанні будівництва де-факто немає. Реалізація проекту залежить від будівництва Подільсько-Воскресенського мосту, який також будують вже багато років.

Щодо проекту нової лінії метро, ​​поки що є два варіанти: пустити метро попроспекту  Володимира Маяковського або ж переобладнати лінії швидкісного трамваю на вулиці Оноре де Бальзака. Приблизний бюджет, який потрібен для будівництва становить 19 млрд. грн.
«Ми його будуємо вже 30 років і ми його точно не побудуємо в найближчі 30 років, тому що ситуація в країні змінилася. Якщо ми не знайшли інвестора до 2008 року, до кризи, то сьогодні ми точно не знайдемо інвестора для такого масштабного проекту», – песимістично заявив Віктор Петрук, головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури департаменту містобудування та архітектури КМДА.

А ось нинішній мер Києва Віталій Кличко, як і його попередники, продовжує робити популістські заяви: «Зв'язати лівий і правий береги через Подільсько-Воскресенський міст за допомогою метро можливо протягом двох років. Але за однієї умови – податки киян будуть залишатися в місті».
Поки що грошей на завершення будівельних робіт так і не знайшли.

Кільцева дорога навколо Києва

Вперше про будівництво Великої окружної дороги заговорили в 2007 році. З того часу і досі триває проектування.

Згідно з проектом, протяжність Великої Окружної автомобільної дороги навколо Києва становитиме 213 км 175 м. З них 148 км – прокладання нової дороги, 68 км – модернізація старої. Ця магістраль не повинна мати перетину на одному рівні з іншими дорогами, пішохідними переходами та шляхами міграції тварин; освітлення по всій довжині дороги буде здійснюватися з використанням енергозберігаючих світлодіодних ламп, застосовуватиметься автоматизована система управління рухом.

По ходу траси зведуть 8 мостів, у тому числі 2 через Дніпро і 1 через р. Десна. Передбачено 28 транспортних розв'язок на різних рівнях і 78 шляхопроводів. Проходити Велика Окружна буде максимум в 43 км від центру Києва, а мінімум – у 27 км.

Кількість смуг руху на різних ділянках становитиме від 4 до 6. Максимальна швидкість руху автомобілів – 150 км/год.

Все це звучить дуже привабливо, поки не подивимося на бюджет. Орієнтовна вартість будівництва дороги становить 55 млрд. грн. Але це в цінах на 2009 рік. Зараз же кошторис сміливо можна множити, як мінімум, на два.

Тому не дивно, що на сьогоднішній день проект будівництва кільцевої автодороги навколо Києва заморожений. Як повідомила голова представництва Міжнародної фінансової корпорації (IFC) в Україні Олена Волошина, «проект планували реалізувати у вигляді державно-приватного партнерства. Однак його довелося заморозити у зв'язку з тим, що у держави на сьогоднішній день нема можливості брати участь у проекті. Та й залучити приватного інвестора сьогодні, в тій ситуації, в якій знаходиться Укриана, вкрай складно».

Транспортна розв'язка на Ленінградській площі

Створити нову транспортну розв'язку на Ленінградській площі обіцяють з 2008 року.

Існуюча – є складною для всіх учасників дорожнього руху. Тут сходяться жваві транспортні артерії: проспект Возз'єднання, проспект Миру, проспект Гагаріна, Харківське шосе і вулиця Празька.
Проектом реконструкції передбачається концепція декількох рівнів перетину потоків руху. А саме – 3-рівнева транспортна розв'язка.

У Департаменті містобудування та архітектури Києва обіцяють, що перші результати реконструкції Ленінградської площі представлять на початку 2016 року. Департамент містобудування та архітектури за результатами відкритих торгів уклав договір з ВАТ «Київсоюшляхпроект» щодо розробки першої стадії проекту реконструкції Ленінградської площі та під'їзних шляхів.

Компанія має розробити техніко-економічне обґрунтування реконструкції Ленінградської площі до лютого 2016 року. Вартість робіт становить 800 тис. гривень.

Цікаво, що проект реконструкції вже був створений і на нього вже були витрачені гроші, але в КМДА вирішили «у зв'язку із затримкою початку реконструкції і зміною транспортної ситуації, зокрема внаслідок введення в експлуатацію залізнично-автомобільного мосту через Дніпро, переглянути цей проект».

Точний бюджет будівництва не називають, але за останніми підрахунками, проведеними ще в 2011 році, нова розв'язка обійдеться місту в 700 млн.г рн. Знову ж таки, для виведення приблизно актуальної ціни – одразу ж множимо на два.

Станція метро «Львівська брама»

Станція на Сирецько-Печерській лінії київського метрополітену «Львівська брама», розташована між станціями «Лук'янівська» та «Золоті ворота».

Будівництво розпочато в середині 1991 року, але роботи були заморожені в 1996 році через відсутність комплексного рішення реконструкції Львівської площі, де був запланований вихід зі станції.

Торік знову з'явилися обіцянки ввести в експлуатацію станцію в 2015 році, але її відкриття знову перенесли на невизначений період.

«Питання відкриття цієї станції не стоїть гостро. У пріоритеті у нас – другий вихід на станції «Вокзальна» і будівництво метро на Троєщину. Це досить витратні заходи, але більш потрібні місту, ніж «Львівська Брама», – сказав нещодавно начальник КП «Київський метрополітен», Віктор Брагінський. Тому, не виключено, що ще й наші онуки будуть знати про «Львівську браму» тільки, як про станцію-фантом.