Реєстрація /

В Україні тепер буде спрощена процедура будівництва доріг

Ввели спрощену процедуру початку будівництва.

Верховна Рада ухвалила законопроект  №2680 «Про оптимізацію дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності. 

Закон передбачає спрощення порядку отримання права на виконання будівельних робіт з реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг. Також закон удосконалює порядок надання адміністративних послуг у сфері будівництва через Єдину державну електронну систему у сфері будівництва, скорочуючи терміни запровадження окремих сервісів.

Відтепер інвестори зможуть розпочинати дорожнє будівництво без складних бюрократичних процедур. Зокрема, йдеться про пришвидшення темпів виконання ремонтних робіт на дорогах, яке, у свою чергу, стимулюватиме розбудову інфраструктури населених пунктів. 

Разом із позитивними змінами, на думку експертів Офісу ефективного регулювання BRDO, до тексту закону було внесено поправки, що створюють корупційні ризики, пов’язані з повноваженнями головних архітекторів. Зокрема, йдеться про повноваження погоджувати проектні рішення для великої кількості об’єктів. При цьому, щодо таких погоджень прописано розмиту процедуру та не встановлено критеріїв для погодження.
 
Так, згідно з ухваленою суперечливою поправкою основною підставою для відмови від погодження є негативний висновок Архітектурно-містобудівної ради. Разом із тим, ця ж норма встановлює рекомендаційний характер висновку ради. 

При цьому, підстав для винесення радою негативного висновку не встановлено. Таким чином, відмовити в погодженні будь-якого проекту буде можливо безпідставно, а враховуючи те, що архітектурно-містобудівна рада – це дорадчий колегіальний орган, який діє на громадських засадах – то і без відповідальності осіб, що ухвалили таке рішення. І це не єдиний елемент колективної безвідповідальності, привнесений до закону, адже в парі із архітектурно-містобудівною радою має бути враховано рішення ще одного колегіального органу – консультативної ради з питань охорони культурної спадщини. По кожному об’єкту окремо! Навіть для об’єктів із незначним класом наслідків!

Строк надання адміністративної послуги із погодження в 15 робочих днів  прогнозовано буде порушуватись, оскільки виробити за цей час висновки двох колегіальних органів із нерегулярним графіком засідань видається неможливим. Що казати про випадки, коли через відсутність власної архітектурно-містобудівної ради проєкти будуть передаватись на розгляд до ради вищого рівня? Тобто і до того складна дозвільна процедура для переважної кількості будівництв буде суттєво подовжена, що безумовно негативно позначиться на інвестиційній привабливості національного будівельного ринку та погіршить позицію України в рейтингу Doing Business.

Стаття по темі: Ціни на нерухомість в Україні після карантину: що змінилося і чи варто купувати зараз

Таким чином, головні архітектори зможуть діяти на власний розсуд із необмеженою дискрецією та без відповідальності за неправомірні рішення. До того ж, погодження проекту будівництва з головними архітекторами залишилося єдиною паперовою процедурою у сфері будівництва, яку поправками до закону було виведено з-під функціоналу Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. 

Нагадаємо, що цього року в столиці капітально відремонтують кілька транспортних магістралей, а також велику кількість вулиць.

Джерело