Завершити будівництво планують через рік.
Наразі тривають підготовчі роботи. Фото: ub.com.ua
Неподалік Чорнобильської атомної електростанції розпочинається будівництво нової залізничної гілки, яка з'єднає будівельний майданчик Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП) та існуючу лінію Вільча-Янов залізниці Овруч-Чернігів.
«Розроблена проектна документація на підготовчий та основний періоди. Крім того, підготовлено проект геодезичних робіт. Документи для отримання дозволу на основні роботи спрямовані замовнику, до підготовчого етапу вже приступили. Зараз облаштовуємо польове містечко, звідки можна буде контролювати роботи просто на майданчику. До будівництва самої залізниці ми теж готові приступати, але старт цих робіт залежить від іншого підрядника, який спочатку має розчистити ділянку від лісу і викорчувати пні», – розповів керівник проекту Анатолій Дмитришин з компанії «Укренергомонтаж».
Коли основний майданчик буде переданий «Укренергомонтажу» (компанія входить до складу державної корпорації «Укрбуд»), фахівцям компанії належить побудувати залізничну колію протяжністю близько шести кілометрів, а також з'єднати її з існуючою магістраллю в районі покинутої станції Шепеличі. Крім того, по обидва боки залізниці розташуються односмугові автомобільні шляхи довжиною 2,1 і 3,1 км. Ними у разі виникнення непередбаченої ситуації зможе прибути спеціальна техніка. А роз'їхатися допоможуть спеціальні «кишені» через кожні півкілометра.
Але спочатку будівельникам доведеться прибрати понад 200 тисяч кубометрів ґрунту, і майже стільки ж укласти. Це необхідно, аби вирівняти ділянку, що проходить через ліс з перепадами висот до 20 метрів і підняти її до рівня автомобільної дороги, яка перетинає майбутнє залізничне полотно. Так, задля облаштування насипу шириною 7 метрів одного тільки щебню знадобиться майже 10 тисяч кубометрів.
Повністю закінчити роботи планують в квітні 2018 року, після чого нова гілка зможе використовуватися для доставки у ЦСВЯП відпрацьованого ядерного палива з діючих українських атомних електростанцій. Водночас, для забезпечення повноцінного залізничного сполучення зі сховищем у майбутньому необхідно також реконструювати існуючу лінію Вільча-Янов, яка довгі роки не експлуатується і перебуває у напівзруйнованому стані.
- 580 переглядів