Які документи потрібно підготувати і куди іти.
Зареєструвати нерухомість іноді можна і в нотаріуса. Фото: pravoconsult.com.ua
Якщо ви вже купили квартиру, але ще не знаєте, як оформити її у власність, ІАП «Столична нерухомість» підготував для вас покрокову інструкцію, яка допоможе швидко і без проблем стати повноправним власником житла.
Крок 1. Готуємо документи
«Для здійснення реєстрації права власності заявнику в першу чергу необхідно знати перелік документів, які необхідні згідно з законодавством України для реєстрації права власності. З повним переліком документів можна ознайомитися в Порядку про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженому Постановою Кабінетів Міністрів України від 17 жовтня 2013 №868. Неподання заявником принаймні одного із зазначених у Порядку документів може стати підставою для залишення заяви без розгляду чи навіть для відмови у державній реєстрації», – говорить Микола Беспалов, юрист компанії «Перша ріелторська група».
Стаття по темі: Як правильно оформити квартиру у новобудові
Щоб оформити житло у власність, необхідні такі документи:
1. Заява встановленої форми. Для заяв на реєстрацію встановлено обов'язкові зразки. Бланки є у реєстратора, а також розміщені в самій будівлі юстиції та на сайті Держреєстру. Заява може бути заповнена безпосередньо при подачі у реєстратора або він заповнить її на прохання заявника. Заява підписується подавцем у присутності реєстратора. Якщо заява з документами надсилається поштою, то підпис на заяві і договір з об'єктом нерухомості повинні бути засвідчені нотаріусом. Документи поштою направляються з описом, оголошеною цінністю рекомендованим листом з повідомленням.
2. Документ, що засвідчує особу: паспорт громадянина України, посвідчення на проживання особи, яка проживає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його замінює, свідоцтво про народження (для осіб до 16 років).
3. Копія реєстраційного номеру облікової карти платника податку.
4. Правовстановлюючий документ на об'єкт нерухомості. Це може бути свідоцтво про право на спадщину, договір про розподіл успадкованого майна, договір міни, договір купівлі-продажу та інші.
5. Документ, який підтверджує настання певної події, якщо правовстановлюючий документ пов'язує з зазначеною подією виникнення права власності (наприклад, заява про розрахунок за договором купівлі-продажу, акт прийому-передачі нерухомого майна і т.д.)
6. Довіреність (якщо заява подається представником).
7. Квитанція або інший документ, що підтверджує внесення плати за надання Витягу з Державного реєстру прав.
8. Квитанція або інший документ, який підтверджує сплати адміністративного збору.
9. Технічний паспорт на квартиру.
10. Копії зазначених вище документів.
Крок 2. Реєструємо право власності на квартиру
Державну реєстрацію права власності проводить орган державної реєстрації прав та нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно.
Стаття по темі: В якій новобудові купити квартиру в Києві в 2018 році
Слід зазначити, що державну реєстрацію права власності нотаріус здійснює тільки в кількох випадках:
- при вчиненні нотаріальної дії з квартирою, якщо реєстрація права власності на таку квартиру була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення права власності.
- в результаті вчинення нотаріальної дії з квартирою.
Таким чином, нотаріус може зареєструвати право власності за покупцем на квартиру одночасно з укладанням договору купівлі-продажу, але не може здійснити первинну реєстрацію права власності.
Органом державної реєстрації речових прав на нерухоме майно є Реєстраційна служба України. Управління державної реєстрації Головного управління юстиції у Київській області розташоване в Києві на вул. Ярославський 5/2, телефон відділу реєстрації прав власності на нерухоме майно: (044) 425 05 99.
У той же час, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 № 523-р, послуги, які надають підрозділи реєстраційної служби, реалізовуються через створені місцевими державними адміністраціями центри надання адміністративних послуг.
У Києві адміністративні центри розташовані за такими адресами:
- Голосіївський район: проспект 40-річчя Жовтня, 42, тел: (044) 281 66 66, (044) 281 66 28.
- Дарницький район: вул. C. Олійника, 21, тел: (044) 564 90 26, (044) 572 04 40.
- Деснянський район: пр-т Маяковського, 29, тел: (044) 546 99 00.
- Дніпровський район: вул. Бажова, 11/8, тел: (044) 559 73 78.
- Оболонський район: проспект Героїв Сталінграду, 57, тел: (044) 485 22 94, (044) 485 22 78, (044) 485 22 93.
- Печерський район: вул. Суворова, 15, тел: (044) 280 41 97
- Подільський район: вул. Костянтинівська, 9/6, тел: (044) 425 42 44, (044) 425 51 49
- Святошинський район: проспект Перемоги 97, тел: (044) 452 88 47.
- Солом'янський район: проспект Повітрофлотський, 41, тел .: (044) 207 09 68.
- Шевченківський район: бульвар Т. Шевченка, 26/4, тел: (044) 288 22 62.
Після внесення записів до Державного реєстру прав, державний реєстратор формує витяг з Державного реєстру прав та оформляє його у двох примірниках. Один примірник видається заявнику.
Державна реєстрація прав проводиться в строк, що не перевищує п'яти робочих днів з дня надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію. Нотаріус реєструє право в момент вчинення правочину, на підставі якого виникає право власності на квартиру.
Скільки це коштує
За державну реєстрацію прав для фізичних осіб сплачується адміністративний збір у розмірі:
- для об'єктів нерухомого майна площею до 100 квадратних метрів, розташованих на земельних ділянках – 0,07% від мінімальної заробітної плати;
- для об'єктів нерухомого майна площею до 200 квадратних метрів, розташованих на земельних ділянках – 0,1% мінімальної заробітної плати;
- для об'єктів нерухомого майна площею понад 200 квадратних метрів, розташованих на земельних ділянках – 0,2% мінімальної заробітної плати;
Адміністративний збір сплачується від мінімальної заробітної плати за місяць, встановленої законом на 1 січня календарного року в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав.
Плата за видачу витягу з державного реєстру речових прав становить 120 грн.
Коли можуть відмовити у реєстрації прав власності?
Існує низка причин, через які відразу оформити у власність квартиру не вийде. Підставою для відмови у прийомі заяви про державну реєстрацію може стати: відсутність документа, що підтверджує оплату за надання витягу з Державного реєстру прав; відсутність квитанції про оплату держмита; об'єкт нерухомого майна розташований на території іншого органу державної реєстрації; заявник не має законних прав на нерухомість, яку хоче зареєструвати; подані документи не дають можливість підтвердити заявлені права; на дане право власності вже є зареєстроване обтяження (арешт); у п'ятиденний строк (з дня отримання письмового повідомлення про призупинення розгляду заяви) заявник не усунув всі обставини, за якими неможливо провести державну реєстрацію прав.
Стаття по темі: Як дешево купити квартиру в Києві в 2018 році - 5 порад експертів
Підставою для припинення процедури державної реєстрації прав може також стати рішення суду про заборону дій, пов'язаних з державною реєстрацією прав. Також важливо пам'ятати: «Заява, копії документів поданих заявником для проведення державної реєстрації прав, документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, документ про сплату адміністративного збору заявнику не повертаються. У разі відмови в державній реєстрації права власності сплачений адміністративний збір також не повернуть», – зазначає пан Беспалов.
- 50308 переглядів