Новий генеральний директор найбільшого агентства нерухомості України поділилася рецептами успішної роботи в кризові періоди.
До нових викликів Галина Мельникова готова. Фото: АН «Благовіст»
Рік, який видався непростим для всіх українців, став переломним для компанії «Благовіст». У липні 2014 керівництво найбільшим столичним агентством нерухомості прийняла Галина Мельникова – успішний топ-менеджер, який багато років присвятив роботі в ріелторському бізнесі.
Про ситуацію, яка виникла на ринку у зв'язку з відомими подіями в Україні, збереження ділового настрою та оптимізму, плани розвитку та очікуваннях на 2015 рік, генеральний директор компанії поділилася з ІАП «Столична нерухомість».
Старт «перезавантаження»
Влітку 2014 року Ви стали генеральним директором компанії, яка є лідером ринку ріелторських послуг Києва. Цим Ви взяли на себе велику відповідальність у складний для країни та бізнесу період. Що мотивувало Вас прийняти цей виклик?
Беручи під своє керівництво таку велику компанію, і враховуючи складність ситуації в країні, я розуміла весь обсяг відповідальності. Управління великою групою людей – це відповідальність також за те, щоб кожен з них мав можливість реалізувати свої ідеї, фінансові плани і відповідав репутації, яка за 20 років роботи сформувалася у компанії «Благовіст». З одного боку це, звичайно, виклик, але з іншого – це мій природний стан і я це роблю із задоволенням.
З якими напрацюваннями, планами, цілями Ви прийшли в АН «Благовіст»?
Основною метою, з якою я прийшла в «Благовіст» – це своєрідне «перезавантаження». Ми є найбільшим агентством нерухомості в Україні і зараз можна сказати про те, що процеси, які відбуваються в агентстві, співзвучні з процесами, що відбуваються в країні. Будь-яка компанія, будь-яка людина, на певному етапі свого життя потребує такого «перезавантаження». Це пошук нових облич компанії, оновлення керівного складу, залучення людей нового формату: амбітних, спраглих до розвитку, успіху і підкорення вершин у бізнесі. І головне, формування іміджу агентства як команди професіоналів.
Що з цього вже вдалося реалізувати за час, який Ви очолюєте компанію?
Є кілька нових проектів, які ми розробили для зміни структури та впровадження інновацій в компанії. Один з проектів, реалізація якого вже розпочалася – «Обличчя компанії», спрямований на роботу з молодим складом ріелторів. Цей проект передбачає два напрямки: покращення якості роботи з клієнтами з одного боку і рестарт внутрішніх принципів формування команди та підготовки фахівців з іншого. Я дуже хочу, щоб люди, які приходять до нас працювати, змогли побачити і використати ті можливості, які дає «Благовіст».
Вже багато років в нашій компанії працює освітній проект «Школа ріелтора». У 2015 році ми плануємо оновити низку семінарів. Базові заняття з професії залишаться, а інші будуть замінені на сучасні тренінги для майбутніх керівників: тайм-менеджмент, система управління, технології взаємодії з профільними підрозділами компанії, аналіз ризиків.
Також ми проводимо щорічну атестацію ріелторів і керівного складу. Кожен фахівець потребує оновлення теоретичної бази, нових знань, які відповідають реаліям ринку. Особливо це актуально зараз, коли ситуація змінюється дуже динамічно. Атестація чудово справляється з цими завданнями.
У проекті у нас запуск щорічної конференції «Благовіст», яка в перспективі може стати відкритим заходом з обміну досвідом між учасниками ринку нерухомості.
Уже під Вашим керівництвом у «Благовісту» з'явився новий сучасний сайт, трохи раніше був запущений якісний додаток для мобільних пристроїв. Чи є це свідченням того, що для комунікації зі своїми клієнтами і при пошуку нових, головну ставку Ви робите на інтернет-технології?
Звичайно. Ми не виключаємо зі своєї роботи друкованих джерел, але інтернет-технології все більше опановують світ і практично кожен сучасний мешканець столиці має в постійному розпорядженні кілька гаджетів, які використовує для пошуку інформації.
Для нас було дуже важливим завданням модернізувати і перезапустити сайт компанії. Нам хотілося, щоб клієнт отримав максимум і від візуального контакту з сайтом, і від контенту, і від функціональних можливостей. Важливим є адаптивність нового сайту для всіх видів інтернет-носіїв і мобільних пристроїв.
Ми сподіваємося, що новий сайт буде зручним і для клієнтів, і для наших ріелторів. На сьогоднішній день, робота з сучасними технологіями – один з наших пріоритетних напрямів. І ця робота триває, зараз ми готуємо нові програми, що дозволяють оперативно наповнювати і редагувати базу об'єктів.
Все, що не вбиває, робить нас сильнішими
Специфікою агентства нерухомості Park Lane, яке Ви очолювали раніше, були, переважно дорогі сегменти нерухомості. «Благовіст» працює в ширшому діапазоні, зокрема з економ-класом. Чи не виникає труднощів при переорієнтації на цей сегмент?
Насправді в компанії Park Lane економ-сегмент також присутній у роботі. Ним займається багато ріелторів-початківців, які ще не знають специфіки роботи з дорогою нерухомістю.
Не варто також забувати про той факт, що масовий сегмент займає в середньому 90% ринку нерухомості. Покупці об'єктів бюджетної категорії – це наші клієнти, які отримують комплекс ріелторських послуг нарівні з будь-яким іншим покупцем.
Також «Благовіст» працює з об'єктами високої цінової категорії. Це перспективний напрям, який зараз активно розвивається. Однією з сильних сторін компанії «Благовіст» в елітній ціновій категорії є робота з продавцями. Наші фахівці можуть якісно організувати продаж таких об'єктів, що стимулює продавців звертатися до нас.
Найближчим часом Ви будете змушені працювати в умовах «низького» ринку. Чи є у Вас досвід кризис-менеджменту і які рецепти для утримання на плаву в цих непростих умовах?
Я не можу назвати сьогоднішній ринок «низьким». Наприклад, кожен відділ продажів компанії проводить в день приблизно 25 зустрічей. Інша справа, що в нинішніх умовах є низка перепон для реалізації намірів клієнтів. Це труднощі пов’язані зі зняттям депозитів та перешкоди для тих, хто потребує докредитування свого придбання. Складно працювати на ринку, на якому щодня змінюються курси валют.
Якщо при спокійному ринку ми даємо консультації щодо головних характеристик об'єктів і аспектів договорів, то зараз наші ріелтори консультують і щодо курсової ситуації, та з питань банківських взаєморозрахунків та багато іншого. Для фахівців такі періоди – це своєрідна школа, цінний досвід роботи в нестандартних умовах.
Щодо кризис-менеджменту, то враховуючи свій досвід, не побоюся зробити заяву, що на ринку нерухомості України за весь час його існування, не було таких кризових ситуацій, при яких неможливо було б працювати. Більше того, за останні кілька років на ринку відбулося стільки змін у сфері законодавства і процедурних питань, що ріелтори звикли перелаштовуватися.
У нас працює команда професіоналів, які налаштовані на вирішення питань і пошук виходу із ситуації.
Чи поділяєте Ви тезу про те, що будь-яка криза – це додаткове вікно можливостей? Якщо так, то які нові перспективи ці складні часи можуть відкрити для агентства «Благовіст» та ринку нерухомості загалом?
Абсолютно згодна. Більше того, я керуюся цим принципом завжди і кажу про це команді. Зараз ріелторський бізнес став менш конкурентним, що дає нам додаткові можливості для завоювання ринку. У складні й нестабільні періоди наша сфера пережила досить активне самоочищення – багатьом агентствам довелося згорнути діяльність. Залишилися в основному великі мережеві компанії, які в свою чергу отримали певні переваги. Це природний плин справ у бізнес-середовищі. І тут дуже доречним є вислів: «Все, що не вбиває, робить нас сильнішими».
Ринок діалогу
Минулий рік був дуже непростим для країни, що, зрозуміло, позначилося практично на всіх сферах життя і бізнесу, в тому числі і на нерухомості. Що саме змінилося на ринку за цей рік?
Однією з найяскравіших тенденцій можна назвати перехід ринку нерухомості з понять «ринок продавця» і «ринок покупця» в «ринок діалогу». Сторони угоди навчилися слухати один одного і йти на компроміси.
Ціни, що сформувалися у 2014 році, це ціни, з якими ринок, ймовірно, буде жити найближчі кілька років. Серйозних коливань в будь-яку зі сторін ми не очікуємо.
Сьогодні ринок перейшов на роботу в національній валюті. Розпочався цей процес ще у 2009 році, але саме в 2014 він оформився на практиці.
Хотілося б, щоб запрацювала система «єдиного вікна» в оформленні нерухомості. Щоб ті ініціативи і реформи, які розпочалися в цій галузі, були доведені до кінця і працювали для зручності людей.
Яких трансформацій Ви ще очікуєте в наступному році і в цілому, яким бачите ринок нерухомості Києва зразка 2015 року, на які типи об'єктів буде найбільший попит з боку покупців і орендарів?
Я вважаю що 2015 буде зберігати тенденції, що склалися до кінця 2014-го.
Найбільший попит і в оренді, і в продажу традиційно належить бюджетного сегменту. Частка елітної нерухомості завжди становила від 6 до 9% і підвищення наразі чекати не варто.
Ми відзначаємо також пожвавлення інтересу до заміської нерухомості. Вона актуальна з точки зору комфорту і автономності проживання. Можна з упевненістю сказати, що 50-кілометрова зона навколо Києва буде затребувана, причому клієнтами дуже різних цінових категорій – від бюджетної до елітної.
Однією з тенденцій можна назвати те, що незалежно від рівня забезпеченості, стало модно раціонально ставитися до своїх витрат. Цей тренд буде розвиватися, оскільки він є загальноєвропейським і актуальним для нинішнього часу.
У своїх коментарях і прогнозах Ви постійно випромінюєте оптимізм. Що дає Вам сили залишатися оптимісткою навіть у складні часи?
Оптимізм – моє кредо. Він грунтується на моєму досвіді та аналізі ситуації, яка складається на наших очах. Своїм завданням я бачу пошук рішень. І практика підказує, що вихід можна знайти завжди. Я завжди бачу можливості та перспективи, що і допомагає зберігати оптимізм.
- 5822 перегляди