Вибираючи плитку для підлоги, потрібно чітко розуміти, в якому саме приміщенні вона використовуватиметься.
Популярність керамічної плитки для підлоги в сучасних інтер'єрних рішеннях неухильно росте. Запорукою успіху цього оздоблювального матеріалу, в першу чергу, є його універсальність, а також довговічність і простота у догляді. Враховуючи величезну різноманітність дизайнів, фактур і різновидів, можна сміливо стверджувати, що сучасна плитка для підлоги може стати комфортним рішенням для будь-якого приміщення: починаючи від житлових (спальні, дитячі, вітальні) і закінчуючи комерційними та промисловими площами.
Кожному приміщенню – свій варіант
Плитка для підлоги має свої функціональні та технічні особливості. Виробники та дистриб'ютори розрізняють підлогову плитку за типом приміщення (плитка для передпокою, кухні, санвузлів, житлових або комерційних приміщень), відповідно до характеристик якого виділяють класи витривалості:
- 1 група (PEI 1): житлові приміщення з мінімальним навантаженням (спальні, дитячі, гостьові кімнати);
- 2 група (PEI 2): житлові приміщення, де ходять в домашньому (змінному) взутті (вітальня, кухня, санвузли);
- 3 група (PEI 3): всі житлові приміщення (включно з передпокоями, коридорами, балконами), готелі, невеликі офіси;
- 4 група (PEI 4): житлові і громадські приміщення з навантаженням середньої інтенсивності (офіси, навчальні центри, ресторани і т.д.);
- 5 група (PEI 5): житлові і громадські приміщення з інтенсивним навантаженням (магазини, торгові та виставкові площі, громадські зони, басейни).
Фахівці з даного сегменту оздоблювальних матеріалів, діляться з потенційними покупцями кількома універсальними порадами. Наприклад, для підлоги в кухні, яку часто доводиться чистити від жиру і бруду, рекомендується вибирати плитку з підвищеною стійкістю до термічного і хімічного впливу. Кухонну підлогу від механічних пошкоджень і різних потертостей (наприклад, подряпин від кігтів домашніх тварин) захистить плитка з кам'яної маси, що відповідає європейським стандартам і має спеціальне маркування на упаковці.
Увага на склад
Одна з найсуттєвіших вимог до громадських та робочих приміщень – безпека. Тому особливо важливим показником є ступінь протиковзання поверхні плитки, який за європейськими стандартами позначається буквою R. Значення R залежать від функцій конкретного приміщення:
- R 9: фойє, приміщення для очікування і відпочинку;
- R 10: шкільні приміщення, медичні установи, лабораторії, ресторани, перукарні;
- R 11: кухні ресторанів, механічні майстерні тощо;
- R 12: рампи, автостоянки, басейни, душові приміщення;
- R 13: виробничі приміщення з підвищеними вимогами до безпеки.
Не менш важливим для надійності та терміну експлуатації плитки для підлоги є також її склад. На ринку сьогодні представлена як традиційна керамічна, так і плитка з керамограніту. Виготовляється ця плитка методом подвійного випалу, після чого покривається або не покривається «глазур'ю» (глазурований і неглазурований керамограніт). Використовується в основному для підлоги, хоча деякі виробники мають у своїх колекціях і пропозиції для стін.
Неглазурований керамограніт зовні практично не відрізняється від звичайної плитки, його особливістю є міцна основа покрита «глазур'ю». Також дуже важливий момент – стійкість до стирання та забруднення. На даний момент не існує конкурентів неглазурованого керамограніту стосовно стійкості до стирання, тому він чудово підійде для підлоги як всередині приміщень, так і зовні. Вибір такої плитки також дуже великий, вона буває з різними поверхнями (галька, бруківка, паркет, мозаїка та ін.) і різного розміру.
Глазурований керамограніт – це плитка, переважно, нестандартних форм і розмірів. Головна її відмінність від інших полягає в імітації різноманітних натуральних матеріалів, схожих на вигляд на природний камінь. Для того щоб надати плитці такої натуральності, сучасні виробники взяли за основу природний процес формування каменю. Одним з найдорожчих є керамограніт, який складається з декількох кольорів або комбінації відтінків, оскільки процес злиття двох твердих елементів і надання їм однорідності непросто. Справжній керамограніт відрізняється своєю матовою поверхнею, високою твердістю і відсутністю блиску.
Ціна нової підлоги
Беручи до уваги наведену вище інформацію, ринок підлогової плитки багатий різноманітністю характеристик, складу і виробників, які, в свою чергу, впливають на ціну виробу.
Найбільш популярними в українських покупців країнами-виробниками колекцій плитки для підлоги є Італія, Іспанія, Польща, Туреччина і Україна. Серед торгових марок, що користуються позитивною репутацією, можна виділити Absolut, Aparici, Ceracasa Ceramica (Іспанія), Cerrad (Польща), Cersanit (Україна). Вартість 1 кв. м плитки для житлових приміщень становить від 150 до 400 грн., за підлогову плитку для нежитлових приміщень доведеться заплатити від 200 до 450 грн. Вироби з керамограніту на ринку пропонуються за ціною від 250 до 500 грн. за кв. м.