Досліджують причини.
В Україні перевірили стан мостів Про це повідомив віце-прем'єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
Попередні висновки комісії свідчать, що близько 10% українських мостових споруд перебувають у аварійному стані. Серед них – два великі мости з високою інтенсивністю руху, які розташовані у Києві. Йдеться про міст Патона та міст Метро.
Перший аналіз технічної документації, актів огляду мостів показав критичну ситуацію зі станом мостових споруд в Україні. Це неприпустима ситуація як для фізичної безпеки українців, так і для обороноздатності та економіки України загалом. Як голова комісії з перевірки даю доручення негайно розпочати обстеження аварійних мостів, що належать до позакласних та розташовані через великі річки. Наше завдання якнайшвидше з'ясувати реальний стан речей та підготувати відповідні пропозиції для системного вирішення проблем та запобігання їх у майбутньому», – наголосив віце-прем'єр-міністр Олександр Кубраков.
З 14 липня експерти Комісії розпочали візуальне та інструментальне обстеження мостових споруд, що знаходяться в аварійному стані.
На заяву урядовців відреагував мер Києва Віталій Кличко.
«Міст Патона, який перебуває в аварійному стані. Два роки тому, на вимогу уряду, Мінінфраструктури місто передало його для ремонту в проект «Велике будівництво». Оскільки важливо було, щоб роботи почалися якнайшвидше. Бо, як відомо, цей об'єкт є пам'яткою архітектури і там багато нюансів (зокрема погоджень з Мінкультом), які держава може вирішити максимально швидко. Місто цей міст регулярно обстежує, здійснює критично важливі ремонтні роботи, щоб підтримувати його у робочому стані. Що раптом відкрили для себе чиновники, які добре знають, хто зараз справді відповідальний за оновлення мосту Патона – незрозуміло», – зазначив Віталій Кличко.
Він також згадав міст Метро, також в аварійному стані. Його конструкція за радянських часів була експериментальною – таких мостів було лише кілька в СРСР. І на сьогоднішній день залишився лише у Києві.
«Перебудувати його коштує щонайменше 500 млн. євро. Це за оцінками європейських фахівців (ЄБРР), з якими ми до війни розробляли проект, та були домовленості щодо фінансування масштабного проекту. З початком широкомасштабної війни спільні із європейськими партнерами проекти поставлені на паузу. Але місто розробляє проект першочергових протиаварійних робіт на цьому мосту. І плануємо розпочати оновлення мосту Метро наступного року. Нагадаю, що частину цього мостового переходу – міст через Русанську протоку – оновили 2020 року. Щоб розвантажити та закрити на ремонт міст Метро, ми робимо все, щоб цього року запустити автомобільне сполучення між лівим та правим берегом Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Роботи там продовжуються. Незважаючи на обшуки, блокування рахунків – тобто спроби зупинити роботи», – наголосив Віталій Кличко.
Він зазначив, що всього через річку Дніпро у Києві 8 мостів разом із пішохідним на Труханів острів. Сьогодні місто ремонтує Північний міст. Проте замінює деформаційні шви на Південному мосту, де планують завершити роботи до кінця літа.
Раніше повідомлялося, що проїзд на перехресті вулиць Полярної та Богатирської в Оболонському районі відкриють до кінця року (відео).
- 138 переглядів