Реєстрація /

Практично всі торгові центри Києва потребують реконцепції

Деякі ТЦ приваблюють відвідувачів з усіх районів.

У столиці лише кілька торгових і торгово-розважальних центрів, які відповідають сьогоднішнім запитам цільової групи відвідувачів і орендарів.

Таку думку озвучила Ганна Іскіердо, директор проектної компанії «АІММ-ГРУП».

За її словами, об'єкти, які вимагають змін – це не тільки ті, які будували в «докризові» часи, але також ТЦ, введені в експлуатацію зовсім недавно.

«На ринку є торгові об'єкти, з сильною концепцією, з вдалими архітектурними рішеннями, розташовані в місцях зі зручною транспортною розв'язкою, вони здатні притягувати відвідувачів з усіх районів столиці. У більшості ж київських торгових центрів застарів інтер'єр, інженерні системи, в деяких змін вимагає фасад. Успішні пару років тому торгові центри, сьогодні вимагають проведення капітального ремонту, особливо таких громадських місць – туалетів, зон для відпочинку. Також багатьом потрібна зміна планувальних рішень, вдосконалення навігації і інше. Є й такі об'єкти, яким досить оновити інтер'єр і змінити пул орендарів», – каже архітектор.

За її словами, торгові комплекси із застарілою концепцією втрачають рітейлерів, що в свою чергу впливає і на інших орендарів. В результаті знижується дохід власника, який він часто намагається вирішити збільшенням бюджету на маркетинг об'єкта. Така стратегія неефективна.

«Багато торгових центрів будували без залучення фахівців, розробки правильної концепції, аналізу місця розташування. У підсумку вони перестали бути цікаві. Так, наприклад, не дивлячись на активне житлове будівництво в Дарницькому районі, зокрема на масивах Осокорки і Позняки, в цьому районі немає жодного гідного торгового або торгово-розважального центру. Також є в столиці такі об'єкти, яким не допоможе ні реконструкція, ні реконцепция, їх простіше не експлуатувати зовсім», – вважає експерт.

За розрахунками фахівця, реконцепция і реконструкція в середньому може окупитися за 1-2 роки, при цьому дохід власника об'єкта в середньому зросте на 30% вже в перші місяці експлуатації.

Раніше повідомлялося, що деякі ТРЦ Києва чекає реконцепція.