Котеджі не користуються високим попитом.
Котеджі потрібно міняти враховуючи попит. Фото: st-servis.com
Велика кількість котеджних містечок під Києвом потребують реконцепції, інакше їх буде складно продати навіть за собівартістю.
Таку думку озвучила Ганна Іскіердо, директор компанії «АІММ-ГРУП».
Будівництво часто зупинено по причині того, що пропозиція не задовольняє попит.
«По-перше, котеджі не хочуть купувати, тому що відсутня інфраструктура (дороги, дитячі майданчики, незручні під'їзні дороги до котеджів i містечка в цілому). По-друге, великі площі будинків не популярні у покупця. По-третє, непродумане проектування стало причиною високих експлуатаційних витрат», – каже експерт.
За її словами, непродані будинки в котеджних містечках – це суттєві фінансові втрати для забудовника. Оскільки будинок, в якому ніхто не живе, з часом починає руйнуватися і надалі на забудовника лягають нові витрати з реконструкції таких об'єктів.
«Необхідно вкласти гроші в реконцепцію та реконструкцію, щоб повернути інвестовані кошти і заробити на продажу. Наприклад, великі за площею котеджі, розташовані далі, ніж 20 км від Києва, попит на які впав найбільше, можна перебудувати в таунхауси і дуплекси. При раціональному проектуванні можна при помірних фінансових витратах істотно збільшити попит на такі об'єкти», – каже архітектор.
За словами Ганни Іскіердо, також можна скоротити чинники, що впливають на експлуатаційні витрати – від енергоефективних рішень, до правильного підбору типу системи опалення.
«Якщо перед покупцем буде стояти вибір купити квартиру, площею 60 кв. м в Києві або за ці ж гроші будинок в 20 км від столиці, площею 100 кв. м з аналогічними експлуатаційними витратами, то близько 50% покупців (переважно сім'ї з дітьми) виберуть будинок. Тому перед забудовниками сьогодні стоїть вибір – вкласти гроші в зміну проектів і заробити, або ж «заморозити» інвестовані кошти до відновлення ажіотажного попиту», – каже вона.
Раніше повідомлялось, що покупці купують квартири, а не будинки.
- 405 переглядів