Реєстрація /

Котеджні містечка чекає масова реконцепция та реконструкція

Котеджі не користуються високим попитом.

Велика кількість котеджних містечок під Києвом потребують реконцепції, інакше їх буде складно продати навіть за собівартістю.

Таку думку озвучила Ганна Іскіердо, директор компанії «АІММ-ГРУП». 

Будівництво часто зупинено по причині того, що пропозиція не задовольняє попит. 

«По-перше, котеджі не хочуть купувати, тому що відсутня інфраструктура (дороги, дитячі майданчики, незручні під'їзні дороги до котеджів i містечка в цілому). По-друге, великі площі будинків не популярні у покупця. По-третє, непродумане проектування стало причиною високих експлуатаційних витрат», – каже експерт.

За її словами, непродані будинки в котеджних містечках – це суттєві фінансові втрати для забудовника. Оскільки будинок, в якому ніхто не живе, з часом починає руйнуватися і надалі на забудовника лягають нові витрати з реконструкції таких об'єктів.  

«Необхідно вкласти гроші в реконцепцію та реконструкцію, щоб повернути інвестовані кошти і заробити на продажу. Наприклад, великі за площею котеджі, розташовані далі, ніж 20 км від Києва, попит на які впав найбільше, можна перебудувати в таунхауси і дуплекси. При раціональному проектуванні можна при помірних фінансових витратах істотно збільшити попит на такі об'єкти», – каже архітектор. 

За словами Ганни Іскіердо, також можна скоротити чинники, що впливають на експлуатаційні витрати – від енергоефективних рішень, до правильного підбору типу системи опалення. 

«Якщо перед покупцем буде стояти вибір купити квартиру, площею 60 кв. м в Києві або за ці ж гроші будинок в 20 км від столиці, площею 100 кв. м з аналогічними експлуатаційними витратами, то близько 50% покупців (переважно сім'ї з дітьми) виберуть будинок. Тому перед забудовниками сьогодні стоїть вибір – вкласти гроші в зміну проектів і заробити, або ж «заморозити» інвестовані кошти до відновлення ажіотажного попиту», – каже вона.

Раніше повідомлялось, що покупці купують квартири, а не будинки.