Реєстрація /

При укладанні інвестдоговорів зі сторони держави має бути серйозна юридична підготовка

Інакше бюджет може зазнати серйозних втрат.

При реалізації проекту будівництва доріг на умовах концесії держава не має економити на юристах, оскільки є закордонний негативний досвід, коли це вилізає боком. Про це ІАП «Столична нерухомість» розповів Сергій Лесик, екс-керуючий директор українського офісу швейцарського інвестиційного банку UBS.

«Угорщина зіткнулася з непростою ситуацією, адже побудовані на умовах концесії за кошти інвестора дороги через низький вантажопотік не окуповують себе. А через юридичні нюанси і  тонкощі в договорі угорським урядом та інвесторами вийшло так, що держава була змушена викупити ці дороги. А якби були краще прописані умови договору, то, можливо, компанія і далі би експлуатувала ту дорогу і несла збитки, а не громадяни Угорщини. Послуги юристів при таких проектах коштують, звичайно, дуже дорого – навіть при нескладних договорах це мінімум 1% від суми. Тож, якщо проект на 500 млн. доларів, то 5 млн. іде юристам. Але це той випадок, коли скупий платить не двічі, а вдесятеро більше, якщо знехтує кваліфікованою юридичною підтримкою при підписанні таких серйозних договорів», – зазначив експерт.

Раніше повідомлялося, що концесійна дорога починає повертати потрачені на неї кошти лише після завершення будівництва всього запланованого відрізку.